Whaah de maand mei is alweer voorbij! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van me mirthe - WaarBenJij.nu Whaah de maand mei is alweer voorbij! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van me mirthe - WaarBenJij.nu

Whaah de maand mei is alweer voorbij!

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

01 Juni 2011 | Panama, Bocas del Toro

Voor ik het weet ben ik al weer thuis… De tijd vliegt hier echt. Ik heb weer teveel gedaan om op te noemen, maar ik zal het toch maar proberen, wat is anders het nut van een blog als deze, haha.

Ik was geloof ik geëindigd met vorig weekend, het tripje met de beide leraren naar wizard beach incl. een kleine hike. Ik had ook geschreven dat ik kleine schildpadjes naar het water zou gaan brengen, we hebben twee avonden klaar gezeten, maar je raadt het al, helaas… Die schildpadden van tegenwoordig sturen niet eens even een smsje wanneer ze uitkomen, dus hebben we dat moeten missen! Maar gelukkig heb ik genoeg andere dingen gezien!

Ik noem alleen maar een paar activiteiten en daarnaast heb ik enorm veel foto’s genomen, waardoor jullie hopelijk nog iets meer een indruk krijgen van de omgeving, de mensen en gave dieren enzo. Vorige week begonnen we, Carole, Maartje en Pascal (ook uit NL) en Juan (onze gids) met een kayaktocht rondom (niet geheel natuurlijk) het schiereilandje hier. Erg leuk, langs en door mangroves! Toen we een mooi plekje hadden gevonden (lees: met een wit strand en enorm helder blauw water) gingen we daar even relaxen en toen zagen we een paadje die “ergens” naar toe ging. Die moesten we natuurlijk even volgen. Het was een paadje van hoogstens 5-10m lang en we kwamen gewoon uit op de landingsbaan van het vliegveld! Hoe vaag!! Wie kan er zeggen dat je met een kayak naar een landingsbaan bent gevaren, om er vervolgens over heen te lopen…? Was wel maf, maar we zijn natuurlijk snel weer weggegaan voordat er een vliegtuig aan kwam! De dag erna naar de batcave (oftewel vleermuizengrot) gefietst. Echt een spectaculair fietstochtje de laatste 2km (lees: heuvel/berg op en af) maar ook wel weer leuk. Veel leuke foto’s van, ook veel kikkertjes gezien daar! Daarna lekker gerelaxt op het strand. En een kleine fotoshoot gedaan met onze fietsen haha. Die week ook nog een paar keer uitgeweest en natuurlijk veel uit eten (dat kan hier zelfs goedkoper zijn, dan zelf eten koken!). Aan het eind van de week nog eens een fietstochtje gemaakt, maar dit keer alleen naar het strand.

En toen…. Kwam het weekendje naar Boquete (niet echt de stad zelf, maar een jungle lodge in de buurt, zie foto). Idee was pas op donderdag ontstaan, maar was nog lang aan het twijfelen. Uiteindelijk op vrijdagavond besloten om toch maar mee te gaan. Carole ging daar sowieso heen en dan konden we nog gezellig een weekendje samen iets doen (ze is nu verder aan het reizen). Jonas, een jongen uit Duitsland ging ook mee. Daar aangekomen was het gelijk een stuk koeler (waarschijnlijk 15 graden ofzo, maar dat is voor mij nu zo koud dat ik minstens een jas en trui moet dragen hahaha, zie foto’s!) ’s Avonds hebben we een nighthike gedaan met een gids, erg gaaf, dikke tarantula’s gezien en natuurlijk veel andere beesten, als vleermuizen, kameleon, wandelende takken, gekleurde kevers, vuurvliegjes (die zijn écht te gaaf, helaas geen foto’s van). Naast het blauwe lichtgevende visje van het vorige verhaal en de hoppende pinguïns in Zuid-Afrika zijn vuurvliegjes mijn nieuwe favoriete dieren (/insecten)! En die tarantula’s ja, ik weet dat daar veel vragen over gaan komen, maar als je in de middle of nowhere in het donker in de jungle bent, dan kun je helaas niet op een tafel gaan staan, schreeuwen of hard wegrennen. Dus de enige optie die ik had was: blijven staan. En hoe het dan komt dat ik zulke foto’s heb kunnen maken? Dat is een geheim tussen mij en mijn camera :P Geloof me, ik ben nog steeds enorm bang voor spinnen en heb echt niet op 10cm afstand van zo’n eng beest gestaan. Helaas wel op 1m, maar als het kan, vermijd ik dat nog steeds het liefst… De dag erna nog een uitgebreide hike gedaan, was ook wel leuk en daar ook nog een aapje én mijn eerste luiaard gezien. Jeuh! Echt ook zo’n maf beest, hangt daar maar een beetje te hangen, haha.

Deze week weer hard aan de studie, verstaan gaat me steeds beter af, helaas vind ik het praten nog moeilijk, moet overal nog erg over nadenken. Maar goed, ben nog niet eens over de helft van mijn Spaanse cursus, dus misschien dat het toch nog wel goed komt met die gehandicapte kindjes. En anders heb ik altijd mijn handen en voeten nog (tenminste, zolang ik hier geen haai tegen kom).
Ook ben ik gestart met de duikcursus, wel leuk, maar we hebben alleen nog maar wat oefeningen gedaan in ondiep water, morgen en overmorgen gaan we 4 duiken maken en dan heb ik (hopelijk) mijn PADI open water!!! Wat ik dit weekend ga doen weet ik nog niet. Dat vind ik echt heel leuk aan dit alles, gewoon lekker doen waar ik zin in heb en wat ik op dat moment wil doen…

Ik laat het jullie wel weer horen wat het is geworden!

Xx Mirthe

PS: het zijn erg veel foto’s, ik weet het, maar het zegt natuurlijk veel meer dan zo’n verhaaltje van mij…

  • 02 Juni 2011 - 04:18

    Ester, Rens En ...:

    hee we zijn de eeeeerste :-)
    Hi zussie, klinkt weer erg jaloersmakend. Veel plezier maar weer bijna tante.

  • 02 Juni 2011 - 04:29

    Rens:

    Wilde je de tarantula niet op je arm? Zie er zo lief harig uit ;-)

  • 02 Juni 2011 - 05:33

    Bert:

    misschien gaat het toch wel een keer over die spinnenangst, toch wel erg dichtbij die foto!!!
    Fantastisch mooie foto's gemaakt. Veel plezier nog.

  • 02 Juni 2011 - 06:39

    Sandra:

    Waanzinnig nichie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nog veel plezier,en succes met de spinnetjes!!!!!!!

  • 02 Juni 2011 - 07:00

    Mam:

    Ik kan natuurlijk niet achterblijven.Ziet er gaaf uit.Vooral dat uitzicht bij de junglelodge,de luiaard,het kikkertje,de insecten,de bananenboom , de .... en je blauwe sokken!! haha.

  • 02 Juni 2011 - 07:16

    Leonie:

    Die spin ziet er wel aai baar uit hoor!! Alleen IK zou het ook niet doen!
    Succes nog met je Spaanse les.

    Groetjes Leonie


  • 02 Juni 2011 - 08:41

    Rik En Dagmar:

    En ook wij hier...
    Net zo cool allemaal weer! Ik (Dagmar) krijg wel helemaal de kriebels van die tarantula, maar ik neem aan dat die niet los rond lopen daar toch? ;) Anders weet ik niet of ik nog wel kom, brrr :S.
    Adiosos maar weer!

  • 02 Juni 2011 - 11:02

    Lisan:

    Waaauwwwww wat gaaf weer! Super toffe foto's! Die tarantula is zelfs op scherm al eng! Brrr, hulde! Mooie foto's van de omgeving, dieren, insecten... waar blijven de mooie mannen ;)??? xx

  • 03 Juni 2011 - 08:50

    Martine:

    He Mirthe,

    Wouw, wat een gave dingen maak jij mee zeg! En leuk, al die foto's.. ik word er alleen ook een beetje jaloers van :)

    Geniet nog!!
    x

  • 06 Juni 2011 - 21:12

    Bianca:

    Hola prima,
    Como estas? Wil het een beetje lukken met dat spaans, naast al die super gave dingen die je doet?? Geweldig!!! Ben errrrruuuuggg jaloers, maar heb volgens mij een nieuwe vakantie bestemming ontdekt... :-)
    Groetjes je grote prima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 107847

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: