Niet alleen de tijd vliegt... - Reisverslag uit Flores, Guatemala van me mirthe - WaarBenJij.nu Niet alleen de tijd vliegt... - Reisverslag uit Flores, Guatemala van me mirthe - WaarBenJij.nu

Niet alleen de tijd vliegt...

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

20 Augustus 2011 | Guatemala, Flores

...maar wij ook! Vroeger vond ik het altijd leuk om alle landen op te kunnen noemen in Europa waar ik geweest was. Maar lange tijd hoorde Duitsland daar volgens mijn logica niet bij, omdat ik daar nooit geslapen had, ook al was ik er wel geweest.

Wij zijn van Leon in Nicaragua, naar San Pedro Sula in Honduras, naar Flores in Guatemala gereisd in slechts 2dagen! We kwamen aan in het donker in Honduras en kregen er zo´n slecht gevoel bij, dat we vanochtend vroeg gelijk al weer vertrokken zijn naar hier, Guatemala. En dus, volgens mijn logica van vroeger, kan ik Honduras nu wel toevoegen aan mijn lijstje van bezochte landen! In totaal zijn we er nog geen eens 24 uur geweest, maar we hebben er wel geslapen!

We vliegen dus echt letterlijk door Midden-Amerika heen. We zijn nu dus in Guatemala, om morgen Tikal, de hoofdstad van de Maya Ruines, te bekijken. Dat ligt hier midden in de jungle en schijnt daardoor nog een extra mysterieus sfeertje mee te geven aan de tempels, ik ben benieuwd!

In Honduras hebben we dus vrij weinig gedaan, behalve in de bus zitten (wel 5 films gekeken trouwens) en in het hotel een pizza eten en slapen. Terecht dus dat die ook in mijn lijstje komt :D

In Leon hebben we volcanoboarden gedaan, echt te cool! Eerst omhoog hiken, op de vulkaan Cerro Negro, met een enorm wijd uitzicht over heel Nicaragua en omliggende vulkanen! En toen naar beneden glijden, wel zittend, maar schijnbaar gaat dat toch een stuk sneller dan staand. Echt een enorm leuke ervaring, ben erg blij dat we dat hebben gedaan! Dagmar en Rik gingen voor mij en helaas leek Rik erg hard te gaan. Het was namelijk een competitie, je snelheid werd gemeten beneden aan de vulkaan. Dagmar daarentegen zat in de "langzame baan" (jaja wat een excuus!). En toen mocht ik en aangezien ik wel "iets" competitief ben ingesteld, ok ik zal eerlijk zijn, ik kan niet tegen mijn verlies, probeerde ik zo min mogelijk te remmen...

... Wat natuurlijk resulteerde in een beste crash net op een punt dat iedereen het kon zien! Heb mezelf schijnbaar ook opgevangen met mn kin, want daar heb ik nog een schaafwond zitten haha! Maar goed, na de crash weer op weg en dit keer geheel zonder remmen...

... zie ik ineens een oranje puntje in de verte voor mij erg langzaam voortglijden, lees: nagenoeg stilstaand, en ik kwam op vole snelheid steeds dichterbij. Dat kon er maar 1 zijn, Dagmar! Heb haar uiteindelijk toch maar, gevaarlijk, met volle vaart ingehaald en bleek daardoor de 2e tijd van de groep te hebben gehaald, incl. crash!

((( helaas was Rik 1e, maar laten we het daar verder niet over hebben )))

Dat was echt heel erg leuk en toegegeven Dagmar had echt de slechte, langzame baan! Wie kan er nu zeggen dat hij van een vulkaan heeft geboard! Te gaaf!

Ben nu al weer helemaal bijgewerkt eigenlijk, wat goed he, zo snel alweer een berichtje!

Morgen dus de tempels van Tikal en dan bijna een volledige week in Belize. Dat wordt ook nog wat (lees duiken in een van de mooiste riffen van de wereld)!!!

De laatste paar dagen besteden we nog in Costa Rica en heel misschien de laatste dag/nacht nog even terug naar Turrialba. Maar daarvoor moet ik Dagmar en Rik de komende dagen nog even lief aankijken!

De foto's van canopy, vulcanoboarding en het reizen met de bus, zal ik in dit verhaaltje zetten, maar heb daar nu even geen mogelijkheid voor, dus dat komt de volgende keer als ik op internet zit!

Xx Mirthe
en ook de groetjes namens Dagmar en Rik!

Hasta Luego!

PS: Dat vliegen door Midden-Amerika is wel leuk hoor, we doen precies wat ik in NL had bedacht "wat wel heel erg gaaf zou zijn om nog te kunnen zien als ik dan toch daar zou zijn..."

  • 21 Augustus 2011 - 00:26

    Me Mirthe:

    Bianca, vergeten net in het bericht te zetten.... GEFELICITEERD!!! Leuk, leuk, al die uitbreidingen in de familie! xx

  • 21 Augustus 2011 - 07:49

    Leonie:

    Wat doen jullie toch leuke en gave dingen
    (ook dingen die ik niet snel zal durven te doen).
    Hans en ik zijn 7 jaar geleden ook in Tikal geweest.
    Wij vonden het daar echt mooi.
    Geniet nog daar. De tijd gaat wel snel
    En al die uitbreidingen in de familie is zeker leuk.

    Groetjes Leonie

  • 21 Augustus 2011 - 08:32

    Mam:

    Zo we zijn weer helemaal bij. (ook heel fijn die sms-jes!!) Nog veel (kijk)plezier bij de tempels en een goede reis naar Belize.
    Dikke kus, mam.

  • 21 Augustus 2011 - 09:53

    Mam Nog Een Keer:

    Ik zag net dat op de site geen vlag van Honduras staat. Dus bij bezochte landen telt Honduras NIET mee!!

  • 21 Augustus 2011 - 11:01

    Bianca:

    Hola prima,
    Dank je wel.

    Dit is ook weer zo'n gaaf verhaal! Alleen jammer dat Rik iets sneller was...
    Veel plezier bij de Maya tempels, wij hebben ze in Mexico gezien, echt heel bijzonder!!!!
    En natuurlijk lekker genieten van het duiken!
    Groetjes Bianca

  • 21 Augustus 2011 - 11:05

    Hans En Marijke:

    Jullie maken veel mee zoals uit het reisverslag blijkt, elke dag weer een nieuw avontuur.
    Op de foto's zie ik dat jullie samen lekker vrolijk en ontspannen. Rik en Dagmar kunnen nog wel een kleurtje gebruiken, dus de laatste week in Belize veel zonnen en snorkellen.

    Veel plezier en benieuwd naar de foto's van het vulcanoboarden. xxx

  • 22 Augustus 2011 - 19:31

    Marian:

    Hallo Mirthe,Dagmar en Rick.
    Zelfs op vakantie in Oostenrijk heb ik weer genoten van alle. leuke en spannende dingen die jullie ondernemen.Nog heel veel plezier en groetjes uit een zeer warm Oostenrijk van Jan en Marian

  • 28 Augustus 2011 - 08:18

    Mam:

    Ik zie net de foto's hier staan. Leuk weer. Dat maakt het verhaal compleet. Ik zie alleen weer een vreemd plaatje waar jullie nu zijn?! Tot snel!! Ook al wil je dat niet horen/lezen. dikke kus

  • 29 Augustus 2011 - 10:01

    Bianca:

    Gave foto's!!!!!
    Charmante kleren ook :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 107862

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: