Afscheid nemen bestaat niet! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van me mirthe - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van me mirthe - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet!

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

09 Augustus 2011 | Costa Rica, Turrialba

Hola todos!!!

Ja, alweer mijn laatste avond/nacht hier in Turrialba... Heb het hier zo naar mijn zin gehad, dat ik me op dit moment zelfs een beetje naar voel dat ik wegga, terwijl ik toch echt op reis ga naar andere mooie plekken die ik nog niet eerder heb gezien!

Ik had al eerder geschreven dat Bocas echt mijn plek is geworden, nou daar kan ik een plek aan toevoegen: Turrialba zeker ook! Bocas is gewoon erg mooi, de stranden, het duiken, de sfeer en alles gebeurd op of rondom het water en als er iets is waar ik gek op ben, dan is het wel water! Turrialba daarentegen is totaal anders, misschien wel tegenovergesteld. Een klein dorpje in een vallei! Maar dan wel omringd door watervallen, exotische vogels, vulkanen en ontelbaar verschillende soorten bomen en planten! En ik heb hier in korte tijd echt een leventje opgebouwd... Ik heb hier wat meer "normaal" geleefd namelijk. Elke dag vroeg opstaan, werken, volleyballen, eten koken (ok, ik niet, maar in ieder geval niet uit eten gaan) en ook samenwonen met dezelfde mensen in 1 huis voor langere tijd, etc. etc.... Ja, het voelde alsof ik gewoon een Turrialbeen was, alleen dan met blauwe ogen en blond haar (jaja, ze noemen me hier blond!!!).
dubbel gevoel! Maar ik heb al besloten dat ik hier echt weer ga terugkomen! Bovendien heb ik het ook wat bejaarden op mijn werk beloofd en zij hebben beloofd dat ze honderd gaan worden en er dus zeker nog zijn als ik ga terugkomen om ze te zien in een paar jaar... En beloftes mag je nooit verbreken!!


Nu is dus mijn laatste nacht hier en zal ik nog even beschrijven wat ik heb gedaan in mijn laatste dagen alleen, want ondertussen is Dagmar ook hier samen met Rik. Mijn tijd alleen zit er dus op en vanaf morgen gaan we echt al op rondreis! Gaat echt heel leuk worden en we gaan zoveel gave dingen doen! Maar goed betekent niet dat ik het hier niet ga missen, want dat staat vast! Bah, wat vervelend dat de tijd zo snel gaat!! Maar wat een gave tijd heb ik gehad, de afgelopen 3 maanden!


Goed wat heb ik nog gedaan afgelopen week!? Ik heb niet alleen gewerkt deze week, maar naast mijn werk heb ik eigenlijk elke dag nog wat ondernomen... Alleen zondag was een rustdag. Echt wilde heel graag wat doen, ja sorry, op de een of andere manier kan ik niet één dag zonder iets actiefs te doen, maar die zondag dus niet, heb echt helemaal niks gedaan!! En stiekem was dat ook best wel eens fijn! Wel hebben we gezellig met de mensen die hier in het hostel/ de school sliepen een pizza avond gehad. Erg lekker, zelfgemaakte pizzas!


Maandag gewerkt en 's avonds getraind. Maar er was geen training, dus hebben we alleen maar een wedstrijdje gespeeld met de mensen die er wel waren. Waarom was er geen training? Omdat de dag erna, 2 augustus, een nationale feestdag was en iedereen lopend naar Cartago ging om daar naar de meest belangrijkste kerk van Costa Rica te gaan. En aangezien dat nogal wat uren kan duren, gaan de meeste mensen niet op 2 augustus, maar al eerder weg! De dag erna, bleek ik ook de hele dag vrij te zijn en dus ben ik toen ook naar Cartago gegaan. Niet lopend hoor, gewoon tranquilo met de bus!! Erg indrukwekkend, zoveel mensen bij de kerk!


Op woensdag zijn Britt en ik samen door Turrialba heen posters voor het weeshuis gaan ophangen. Britt werkte namelijk voor het weeshuis en zij zijn in geldnood, dus leek het haar een handig idee om folders te verspreiden in het dorp waar ze de kinderen vaak gewoon kennen (dus mocht je iets willen storten, zie foto!) en dus eerder wat storten. Dus hangen nu door het hele centrum posters!


En toen donderdag!!! Mijn werk van die middag afgebeld om naar de waterval Aquaries te gaan samen met Britt! Erg grappig want uiteindelijk is de taxichauffeur helemaal met ons mee geweest om ns te begeleiden, de weg te wijzen en in de gaten te houden (schenen daar nog wel eens mensen bestolen te worden, dus besloot hij te blijven). Aardig he!! Té mooi die waterval, zie foto's! 's Avonds werd mijn verjaardag alvast gevierd, i.c.m. Britt haar afscheid! Erg leuke avond gehad, met live muziek (en ik blijk talent te hebben voor de bongo/conga geen idee hoe je dat ding noemt)! Helaas moest Britt na deze avond alweer naar Belgie terug gaan.

Afgelopen vrijdag na mijn werk met Ana Mirian, mijn collega van de school voor gehandicapte kinderen en een andere collega, meegeweest naar het huis van die andere collega! En wat een huis, zoooo! Echt groot en met uitzicht over de hele vallei!! Toen nog Scooby Doo in het spaans gekeken, nog even en ik kan de meest moeiljke film vertalen :D

Zaterdag was weer een van de highlights! Mijn laatste trip voordat Dagmar en Rik zouden komen! CANYOING! Echt te gaaf, abseilen en springen van watervallen af, zie de foto's. Ook dit is weer iets wat ik niet kan beschrijven, maar wat je moet hebben gezien,

EN TOEN!!! Toen kwamen Dagmar en Rik 's avonds en ben ik erg oud geworden, namelijk 24!! Gezellig met hun en de taxichauffeur om 12uur taart gegegeten! Was een van de meest bijzondere verjaardagen die ik heb gehad! Weer eens wat anders zo in het buitenland!
Gisteren wezen raften! Echt te leuk, mocht allemaal bijzondere dingen doen omdat ik jarig was, voor op de boot zitten in een versnelling, mezelf overboord gooien, van rotsen afspringen en meedrijven in de stroming! Wat een dag! En daarna heb ik Dagmar en Rik nog uitgebreid mee uit eten genomen! Erg lekker!

En dan vandaag! Erg spectaculair. De vulkaan Turrialba bekeken, Maar iemand (lees: Dagmar) werd enorm ziek bovenop, dus zijn we niet verder gegaan, ze moest zelfs even aan het zuurstof!! Daarna nog naar het bejaardentehuis om daar goed afscheid te nemen om daarna op te gaan voor mijn laatste training! Dit keer incl. publiek, tnx Dag en Rik!! En toen??? Toen was het nu, is het nu!!
Heb alles erg kort beschreven, maar incl. foto’s zal het wel wat duidelijker zijn! Morgen op weg, ben benieuwd wat we allemaal gaan doen de komende 3 weken! Hmm, wordt moeilijk morgen, maar afscheid nemen bestaat niet, ik kom terug in Turrialba!

xx Mirthe

  • 09 Augustus 2011 - 13:53

    Zus:

    hey zussie, jeuh eerste die een berichtje schrijft (heb je verhaal nog niet eens gelezen, hmm). Maar ook al gaan we nu hier weg, we krijgen heus nog wel coole dingen, maar dan met rik en mij :).
    Zo nu ga ik jeverhaal even lezen ;).

  • 09 Augustus 2011 - 14:10

    Bianca:

    Hééé nichie,
    Sorry had even wat tijd nodig om je verhalen te lezen, vandaar op het vorige verhaal geen reactie.... Wel super gaaf!!!!
    Nog hartstikke gefeliciteerd met je verjaardag.
    Gezellig dat Dagmar en Rik er nu zijn! Kan me wel voorstellen dat je Turrialba gaat missen, daar heb je toch ook wel weel hele speciale dingen gedaan!!
    Heel veel plezier nog!!
    Liefs van je grote nicht
    PS. nog bedankt voor je kaart!!

  • 09 Augustus 2011 - 14:17

    Nichie:

    hola prima,
    Me gusta tu historía, y estoy un poca celosa. Un poco tarde pero 'feliz cumpleaños'.
    Espero que teneís un buen viaje. Que os pasalo bien.
    Un beso tu prima en Alemania

  • 09 Augustus 2011 - 14:22

    Bianca:

    heb net nog even op mijn gemakje de foto's van je vorige bericht gelezen.... ben nu nog jaloerser dan ik al was na je verhalen....

  • 09 Augustus 2011 - 14:56

    Ola:

    Hoi Mirthe,
    Geweldig om te lezen hoe enthousiast je bent over alles! Volgens mij ben je echt de reis van je leven aan het maken. Houden zo!
    Veel plezier nog!!!
    Groetjes, Ola

    PS En bedankt voor je lieve berichtje op mijn reisblog. Gaat goed komen hoor!

  • 09 Augustus 2011 - 15:09

    Esther:

    Haa nichies en Rik,
    Nog gefeliciteerd! Heel veel plezier met jullie rondreis!!
    Liefs uit zaltbommel

  • 09 Augustus 2011 - 15:10

    Esther:

    Oh vergeten,super bedankt voor je kaartje echt heeel lief en leuk!

  • 09 Augustus 2011 - 15:47

    Mam:

    Heel veel plezier samen met rondreizen. Enne Mirthe en Rik letten jullie een beetje op Dagmar. Ze heeft de laatste tijd wel vaker rare dingen!! (haha kon het niet laten Dagmar)

  • 12 Augustus 2011 - 12:56

    Jan Doornweerd :

    Hallo Mirthe,

    Even een reactie vanuit Twello. Je hebt leuke verhalen bij je reisverslagen en een geweldig mooie fotoreportage erbij gemaakt. Ook is het fijn om te horen , dat je naast leuke dingen doen
    ook bezig bent met gehandicapte en bejaarde mensen.
    Ik wens je nog een fijn verblijf daar en een goede reis terug.
    Verder gaat het nog steeds goed met het lopen ( als een kieviet ) ,want Gerard van Holland heeft goede dingen gedaan.

    Tot zover en tot gauw

    Gr. Jan

  • 12 Augustus 2011 - 15:56

    Rita Achtereekte:

    Hoi Mirthe, pfffff...wat een verslag.
    Geweldig wat je allemaal hebt gedaan.
    Nog gefeliciteerd met je 24e verjaardag.
    Veel plezier samen met Dagmar en Rik, en mocht je "per ongeluk" Eva en Trudy tegenkomen, dan geef ze maar een dikke knuffel van mij.
    Lekker nog een poosje samen genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 107865

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: