Voorbereidingen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van me mirthe - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van me mirthe - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

03 Maart 2011 | Nederland, Deventer

Zo hier weer een berichtje van mij!
Het is ondertussen weer een aantal maanden geleden dat ik mijn vorige berichtje schreef en over 2 maanden begint alles al, het komt nu écht dichtbij!!!

Mijn programma is nu ook een stuk duidelijker:
Maandag 9 mei zal ik ´s ochtends vroeg vertrekken richting Panama (via Madrid).
Ik kom aan in Panama City. Daar ga ik een aantal dagen overnachten in een hostel en excursies doen richting het Panama Kanaal etc. Na een paar dagen start een excursie richting de San Blas Eilanden, ja die zou ik even google-en voor het jaloezie-effect!!!
Daar zal ik 2 nachten blijven slapen bij een gastgezin terwijl ik overdag in de mooiste koraalriffen kan snorkelen (duiken is daar verboden) en natuurlijk ga ik de indianendorpen daar bezoeken.
Dan weer terug naar Panama City om van daaruit met het vliegtuig naar Bocas del Toro te gaan (misschien ook het google-en waard :P). Daar blijf ik 4 weken, om spaans te leren en in één van die weken ga ik mijn duikbrevet halen.

Dan... Is het tijd voor Costa-Rica, 8 weken lang! Eerst in Puerto Viejo (ach als je dan toch nog op google zit...), niet zo ver van de Panamese grens. Ook daar ga ik spaanse lessen volgen. Na 4 weken ga ik dan naar Turrialba om dan, met het spaans dat ik dan spreek, gehandicapte kinderen te kunnen behandelen. Ook dit ga ik voor 4 weken doen. Misschien dat ik dan ook in een bejaardencentrum ga werken, maar dat weet ik nog niet zeker.

Dan zijn er alweer 13 weken voorbij en ben ik bijna 24 jaar, maar net voor de grote dag zelf, komen Dagmar en Rik mij op 6 augustus in Costa Rica vergezellen! Met zijn drieeen zullen we Midden-Amerika onveilig gaan maken.

Ik heb me natuurlijk al wat ingelezen en ik denk dat we nog wel wat leuke activiteiten samen kunnen doen; volcano boarding in Nicaragua, jungletochten in Costa Rica, met zeekoeien duiken in Belize, Maya tempels bezoeken in Guatamala en dolfijnen spotten in Honduras en voor de rest gewoon lekker vakantie vieren en leuke dingen doen!

Klinkt goed toch?
xx Mirthe

  • 03 Maart 2011 - 20:01

    Leonie:

    Klinkt allemaal heel leuk.
    Succes nog met de voorbereidingen.

    Groetjes Leonie

  • 03 Maart 2011 - 20:22

    WilmaW:

    Dit klinkt allemaal heeeeeeel vervelend.
    Ik ga je volgen.

  • 04 Maart 2011 - 11:25

    Bianca:

    Hé nichie,
    klinkt allemaal geweldig!! Ik ga niet op google kijken, ben zo al wel jaloers... :-)
    Succes met de voorbereidingen!!
    Groetjes Bianca

  • 08 Maart 2011 - 12:17

    Zus:

    Uiteraard luister ik wel heel goed naar je en heb alles opgezocht op google...WAAAAAAAHHHHHH! Net zo cool!

  • 16 Maart 2011 - 12:02

    Rinske:

    Ik ben super jaloers! Nog veel succes met alle voorbereidingen.
    Groetjes Rinske

  • 07 Mei 2011 - 20:00

    Mo:

    Hola Mirthe,

    Geniet van je avontuur in het mooie Costa Rica! Morgen je tas inpakken en dan maandag op weg! Houd me op de hoogte over het hoe en wat daar. Have fun!

    ps. pas op voor de mannen daar! Dikke kus!

  • 07 Mei 2011 - 20:31

    Martine:

    Hoi Mirthe,

    Geniet van je reis! Veel mooie dingen zien, werken, maar ook lekker genieten van het mooie weer en de Spaanse taal.
    Een hele goede reis gewenst en tot... tja, tot wanneer? Zullen we maar afspreken dat ik snel een keer kom kijken in het nieuwe seizoen.. Dan kan ik mijn zangkunsten vertonen (dat wordt een hele zomer oefenen, haha..).

    Geniet ervan en een goede reis gewenst!

    x Martine

  • 07 Mei 2011 - 21:04

    Marije:

    Hey Mirthe!
    Leuk zo´n verrassing dat ineens heel veel mensen op je blog schrijven. Je hebt vast wel iets door. Enorm tof dat je lekker weggaat, daar gaat werken, de cultuur gaat ervaren en van alles daar gaat zien! Geniet er super veel van en snuif de cultuur lekker op! Hopelijk tot in september!

    Xx Marije

  • 07 Mei 2011 - 21:54

    BFF En Kleintje:

    Hier een berichtje van je bijna BFF en je dwergje,

    We zullen het nu 4 maanden zonder je moeten stellen, maar gelukkig hebben we elkaar nog ( en de foto´s van RDC).
    We zullen wel zorgen voor Joey en de rest van alle mooie mannen uit Deventer en omstreken. Zoek daar maar een lekkere vent uit (mag ook voor ons hoor, het liefst een uit de Jills reclame, voor de rest hebben we geen eisen hoor)
    Miss you already, love us long time en wij zijn niet te breken!

    Mis ons!
    Lots of love and kisses,

    Je catwalkprincess and Laisen

  • 07 Mei 2011 - 22:00

    Reus:

    je weet vast wel wie dit is haha.. ik wens je een hele leuke reis!! Volgende x ga ik mee want moet wel verdergaan met mijn pestschema haha.. dussss je moet wel heel terugkomen anders heb ik niemand meer om te pesten hihi..
    nouuu veel plezierrr& geniet ervan!!

    kussies Reus

  • 07 Mei 2011 - 22:14

    Nikita En Eva:

    Hey Mirthe,

    Hier ex giraffe en rest. Het is wel jammer dat we dit jaar je verjaardag niet kunnen vieren met jou maar daarom hebben we nu alvast een cocktailparty. Zoals je weet daar houden we wel van ;). We kunnen de Costa Rica beach wel aanraden! In Panama kun je niet te vaak met je Nederlandse vriendje bellen want dat is toch veel te duur! €5,- per minuut!

    Maar de Deventerkoek is toch het lekkerst! Dus kom maar gauw weer terug!

    Heel veel plezier en geniet ervan!

    X ex giraffe en rest

  • 07 Mei 2011 - 22:24

    Yvonne:

    Hierbij een berichtje van je concurent. Voor mij wordt het nu wel makkelijk zonder concurentie van jou en natuurlijk wel rustig, eindelijk rust! Natuurlijk wel blijven trainen daar en niet met je kont in het zand gaan zitten, want anders blok je me helemaal niet meer af. Niet dat je dat al deed.
    Maar ik zal de strijd wel missen hoor!

    Heel veel plezier en tot op mijn verjaardag!
    Liefs yvonne

  • 07 Mei 2011 - 22:44

    Aniek:

    Ha Mirthe,

    Ontzettend veel plezier gewenst! Ben benieuwd naar al je verhalen! Geniet ervan en maak ons maar jaloers met mooie verhalen en foto´s!
    Wel jammer dat je toch gaat en onze bruiloft geen voorrang geeft trouwens;-)

    Xx Aniek (en Maarten)

  • 07 Mei 2011 - 22:54

    Wiebe En Trudy:

    Hey Mirthe,

    Wij wensen je echt heel erg veel plezier! Denk er aan, dat is het fijnste wat ik heb geleerd, alles komt zoals het komt, alles gaat zoals het gaat... mañana mañana (Wiebe). Ik ga je natuurlijk goed volgen, want ik moet natuurlijk wel alles weten van de reis.(Trudy) Maar ik ook hoor :p (Wiebe)

    Liefs trudy en wiebe.

  • 07 Mei 2011 - 23:13

    Romy:

    Hey TJ,
    Heel veel plezier de komende 4 maanden.
    Je gaat denk ik echt een hele gave reis maken.
    Heb nu wel een beetje spijt dat ik niet met je mee ga. Maar dat moeten we dan maar inhalen als je terug bent, weer eens naar een warm land met zwembad en veel BN-ers bijvoorbeeld haha.
    Nee geintje, dat gaat het niet halen bij de reis die je nu gaat maken!
    Ik verwacht dan ook wel uitgebreidde verslagen en foto´s zodat ik hier ook een beetje mee kan genieten!
    In elk geval heel veel plezier en succes, ook met fysiotheraperen, echt tof dat je dat ook gaat doen!
    Tot over 4 maandjes.
    xxxx Condor, Yogibeer en neusvleugel-beweger-als-je-lacht

  • 08 Mei 2011 - 14:39

    R & D:

    Ha M,

    Veel plezier! Maar dat zal ik je zo ook nog wel even zelf vertellen :). Tot over 3 maanden (ipv 4 zoals bij de meeste anderen die hier op de site schrijven)! We kijken uit naar de leuke verhalen die je hier gaat schrijven en natuurlijk ook veel foto's plaatsen, vooral de onderwater foto's (die moet je daar dan maar ontwikkelen alvast en inscannen ofzo).
    Geniet ervan, maar nu eerst bbqen (jammer dat je daar geen braai hebt he ;))!

    xx R & D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 107854

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: