Officieel fysiotherapeute - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van me mirthe - WaarBenJij.nu Officieel fysiotherapeute - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van me mirthe - WaarBenJij.nu

Officieel fysiotherapeute

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

25 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Hallo!

Hier een berichtje van een officieel fysiotherapeute!!
Jaja, toch nog weer een berichtje, want dit belangrijke nieuws moest natuurlijk nog even op mijn site vermeld worden. Afgelopen dinsdag de beoordeling gehad en we zijn alledrie met een GOED geslaagd. Ik mag mezelf nu dus officieel fysiotherapeute noemen. Afgelopen dagen afscheid genomen van alle kinderen op school en van de mensen op het ziekenhuis. Wel vreemd om te bedenken dat ik ze waarschijnlijk nooit meer zal zien…

Afgelopen weekend hebben we uiteindelijk niet zo veel gedaan. Vrijdag hebben we geshopt. Wel leuk om te doen hier, omdat alles zo goedkoop is. Maar helaas kan ik de terugweg ook nog steeds maar 20 kg meenemen, dus veel shoppen zat er niet in. Zaterdag regende het, dus toen konden we niet veel buiten doen en dat was juist wat we hadden bedacht. Zondag hebben we wel een uitje gedaan, samen met Kendyl waarmee we eerder al naar de Debengeni Falls waren geweest. We zijn naar het Hans Merensky Nature Park geweest. Een klein natuurparkje in de buurt van Tzaneen. Nadat we eerst enorm verkeerd waren gereden (het leek zo goed te gaan de laatste tijd, maar helaas) konden we uiteindelijk toch nog het park in. Hier zagen we gelijk al giraffes, de rit beloofde dus leuk te worden. Maar helaas, op veel impala’s na, hebben we de 2 uur die na de giraffes volgden niks meer gezien… Dat was dus een beetje saai. Waarschijnlijk zijn we gewoon te verwend met alle dieren die we tot nu toe al hebben gezien, dat we alleen een paar giraffen en impala’s niet meer spannend vinden. Daarna kregen we een rondleiding door (een reconstructie van) een Tsonga dorp. Hier konden we zien hoe de lokale bevolking altijd heeft geleefd. Dat was best interessant.
Afgelopen dinsdag hebben we nog privéles gehad van de anesthesist. Toen mochten we ook nog een practicum doen en zelf met de machine aan de gang gaan(zonder patiënt hoor). Dat was best een leuke afsluiting van de stage.

En dan morgen…. Dan komt mijn familie en kan de vakantie beginnen. Jeuh!
Hoop dat ik jullie daar ook nog een beetje van op de hoogte kan houden.

De foto’s die bij dit verhaaltje staan zijn een beetje een mix van alles wat de afgelopen dagen is gebeurd: de giraffes, het Tsonga dorp, laatste keer groepstherapie, de collega’s op het ziekenhuis, al mijn kaartjes in mijn kamer en de laatste keer uit eten bij ons favoriete restaurant in Tzaneen. En dan is er ook nog een foto die wat meer uitleg nodig heeft. Dat is de foto van een vrouw die met takken op haar hoofd loopt. Al 3 maanden lang wilden we een foto maken van de mensen die hier met allerlei spullen op hun hoofd lopen. De meest vreemde dingen kunnen ze hier namelijk op hun hoofd dragen. De laatste stagedag hebben we heel langzaam gereden en geprobeerd foto’s te maken. Eerst nog een beetje beleefd gewoon in de auto, maar toen dit telkens mislukte, heeft Tamara uit de auto gehangen en deze foto gemaakt. We hebben echt vet gelachen en ik hoop maar dat deze mevrouw niet boos was. Maar uiteindelijk is het toch gelukt om deze echte Afrikaanse traditie op de foto te krijgen!

Tot de volgende keer (hoop ik?),

Xx Mirthe

  • 25 Juni 2009 - 13:56

    Marike K. :

    Hey Mirthe,

    heb je verhalen meestal wel gelezen. Super wat je daar allemaal al hebt beleefd! En dan nu echt fysio. Gefeliciteerd ;)

    Ik wens je veel plezier met de familie. We zullen Dagmar wel een beetje gaan missen :P Maar het is jullie gegund hoor!!
    Enjoy!!!!

    Groetjes Marike

  • 25 Juni 2009 - 14:10

    Ellen:

    Hej Mirthe, gefeliciteerd!! En heel veel plezier met je familie en jullie vakantie! Kusje

  • 25 Juni 2009 - 14:28

    Dagmar:

    Nog 29 en een half uur!!
    Btw coole foto's met die giraffen! ben benieuwd of wij die zondag ook gaan zien :).

  • 25 Juni 2009 - 14:42

    Leonie:

    GEFELICITEERD.
    Nu nog een hele fijne vakantie.

    Groetjes Leonie

  • 25 Juni 2009 - 15:04

    Sandra:

    He Nichie,Hartelijk Gefeliciteerd!! Heel veel plezier met de family en nog een fijne vakantie!! Geniet er maar van!
    Groetjes Sandra.

  • 25 Juni 2009 - 19:37

    Nel:

    hallo Mirthe. Geweldig meid dat je het hebt gehaald . Gefeliciteerd van ons allemaal. En wat heb je weer leuke, spannende dingen gedaan. Hele mooie foto's. Je gaat nu lekker vakantie houden met je familie. Geniet er maar lekker van. We zien je over een paar weken weer thuis. Groeten en kussen van de hele familie.

  • 27 Juni 2009 - 21:30

    Tineke:

    Ha nichtje goed joh gefe liciteerd. Veel p[lezier in je vakantie met de fam. Liefs Fred en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 107876

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: