No more pictures - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van me mirthe - WaarBenJij.nu No more pictures - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van me mirthe - WaarBenJij.nu

No more pictures

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

12 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Hallo iedereen!

Slecht nieuws… De eigenaar van het internetcafé waar we altijd zitten (de enige die open is na 5 uur) is de laatste tijd erg lastig. In de maand mei hebben we een internetabonnement gehad en in juni wilde hij het geld voor het abonnement in een keer verdubbelen. Waarschijnlijk omdat wij blanken zijn en hij weet dat we uit Europa komen en dus denkt dat we dat wel kunnen betalen. Hij wil ons dus gewoon afzetten. Dat hebben we ton geweigerd en nu betalen we gewoon weer per half uur. Alleen sinds afgelopen zondag kan ik niet meer op mijn eigen laptop, (ik had daar een kabeltje voor nodig en ik mag plotseling niet meer op die plek zitten waar ik die mocht gebruiken) wat dus betekent dat ik waarschijnlijk geen foto’s meer kan uploaden voor de site. Ik baalde er wel heel erg van! Net nu ik heel veel gave foto’s heb gemaakt afgelopen week op school en het ziekenhuis!! Maar ik zal nog proberen of ik iets kan bedenken waardoor het wel zal lukken.

Goed nu dan even een update. Afgelopen weken hebben we vrij weinig gedaan in de weekenden. Tamara en Marieke moesten allebei hun presentatie nog doen, dus die waren nog druk bezig met leren. Ondertussen heb ik me de afgelopen 3 weken ’s avonds best vermaakt (na mijn presentatie), maar begint ik me nu echt steeds meer te vervelen. Ik heb nu namelijk al mijn boeken uit (ook degene die in mijn pakketje zaten) heb al veel films gekeken, puzzelboekje gedaan, spelletjes op de computer, reisboeken gelezen, etc. etc. Maarrrrr dit weekend gaan we weer wat leuks doen!! We hebben maandag en dinsdag ook vrij (dinsdag is weer een public holiday) dus we gaan een lang weekend weg naar Hazyview en omgeving. Ok, waarschijnlijk zegt jullie dit vrij weinig, maar de route daar naar toe wordt de Panorama Route genoemd. Dan kom je langs allemaal hele mooie uitzichtpunten en het schijnt echt iets te zijn wat je moet hebben gezien als je in Zuid-Afrika bent. In Hazyview zelf gaan we dan een adventure day doen op maandag. Die dag gaan we hiken (door bergen wandelen/klauteren), een zipline doen (met een kabel over rivier), geckoing (soort van raften in de rivier alleen zit je dan in je eentje op een soort van band), en quad biken door de omgeving. Daar heb ik dus enorm zin in en daar zal ik jullie dan ook zeker over vertellen de volgende keer (alleen dan waarschijnlijk geen foto’s).

Dan na dat weekend hoef ik nog maar 2 weken stage. Dat klinkt langer dan het is, want het zijn eigenlijk nog maar 5 dagen stagelopen. Volgende week vrijdag hebben we namelijk ook vrij, omdat we dan andere activiteiten hier in de buurt willen doen als soort van afsluiting (klinkt vaag, maar dat komt omdat we er zelf ook nog niet uit zijn wat we precies gaan doen). En die week daarop is woensdag onze laatste stagedag! Dan op donderdag het huis opruimen en dan komt vrijdag de 26e mijn familie al...

Het is wel heel raar, want ik ben ondertussen al heel erg gehecht geraakt aan de kinderen en hoe alles hier gaat met de cultuur en de mensen. En dan zit het er nu al bijna weer op. Volgens mij had ik het in een vorig berichtje ook al geschreven, maar de tijd is echt omgevlogen! Het is me zeker allemaal goed bevallen. Zelfs de slechte en vervelende momenten, daar heb ik wat positiefs uitgehaald en van geleerd. En dan alleen nog maar hopen dat ik over 2 weken kan zeggen dat ik officieel fysiotherapeute ben, dan is alles helemaal goed. Maar goed laat ik me eerst maar eens voorbereiden op dit weekend en daar nog even van genieten…

Tot de volgende keer!

Xx Mirthe

  • 12 Juni 2009 - 17:16

    Dagmar:

    Vet cool!! Die foto´s!

  • 12 Juni 2009 - 17:42

    Sandra:

    Leuk hoor,die foto's! Wat een schatjes die kindjes. Veel plezier dit weekend en doe voorzichtig! (misschien gaan we met de familiedag ook wel van die gave dingen doen). Wie weet! Je hoort wel wat het geworden is.
    Ben benieuwd naar je verhalen van dit weekend.
    Groetjes Wilco,Sandra en Luuk.

  • 12 Juni 2009 - 17:47

    Mirthe:

    Hahaha, ik ben vet blij!!! Het is me wel gelukt. Het kost wel veel meer tijd, maar kan dus nog steeds uploaden. Hoop dat jullie ze leuk vinden, zien jullie wat ik hier allemaal doe... Gewoon een beetje spelletjes met kinderen dus, niks geen therapie hahaha
    xx Mirthe

  • 13 Juni 2009 - 11:41

    Yvonne:

    Hoi Meissie

    Is inderdaad erg mooi bij Hazyview. Ik kan je ook wel vertellen dat de familiedag niet kan tippen aan wat jij daar allemaal weer gaat doen. Wat leuk met die kinderen zeg en wat een koppies he. Ik kan me wel voorstellen dat je dat gaat missen, maar om straks met zijn allen daar op vakantie te gaan is natuurlijk helemaal het einde. Heel veel plezier nog daar en tot de volgende keer maar weer.

    Groetjes Wim en Yvon

  • 15 Juni 2009 - 19:55

    Leonie:

    Wat een leuke foto's. Nou kunnen we tenminste zien dat je daar echt voor stage was! Nog eventjes en dan echt vakantie vieren.
    Geniet er nog maar lekker van.

    Groetjes Hans en Leonie

  • 16 Juni 2009 - 13:05

    Ellen:

    Oh Mirthe, oh Mirhte, oh Mirthe (ik zing). Maar echt vet tof die foto's. Leuk om te zien!! Kusje

  • 17 Juni 2009 - 08:20

    Dag:

    OEOEOEOE!! Nog anderhalve week!

  • 17 Juni 2009 - 15:18

    Esther:

    Kei tof al die kinderen. Wat knap van je dat je uit de vervelende dingen iets positiefs hebt gehaald en daar van heb geleerd. Heel wijs!

    Ik weet zeker dat je je volgende week woensdag officieel fysiotherapeute bent!! Super!

    Geniet nog even nu met je stage en dalijk lekker met de fam op reis! Heerlijk!!!

    Veel plezier en tot in Nederland.

    Liefs Stan en Esther


  • 17 Juni 2009 - 17:01

    Mam:

    misschien dan even zo!
    Anders tot vanavond.

  • 17 Juni 2009 - 17:04

    Michiel :

    Je zit in Zuid-Afrika en je begint je te vervelen :o ?
    Moet niet veel gekker worden, haha.
    Kijk uit naar je volgende verhaal.

  • 19 Juni 2009 - 12:07

    Dag:

    Nog een week!!! Waaah, spannend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 107877

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: