Eerste weekend - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van me mirthe - WaarBenJij.nu Eerste weekend - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van me mirthe - WaarBenJij.nu

Eerste weekend

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

05 April 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heej iedereen!

Echt vet leuk al die berichtjes en smsjes van iedereen, bedankt!

Hier gaat alles goed, heb dit weekend al hele gave dingen gedaan!
Vlucht ging helemaal goed alleen, was over mijn bagage wel erg zenuwachtig, maar toen die eenmaal (met 3,5 kg overgewicht) ingecheckt was zonder bij te betalen viel het allemaal weer mee. Toen afscheid genomen van mn familie (met redelijk wat tranen).

Vrijdag was het erg wennen. Korte samenvatting: ingechecked in lodge, met Albert van de UNSA rondgetourd (stichting waar we bij zitten) en de auto opgehaald. Toen nog heel Pretoria by night gezien (zo groot als de provincie Utrecht) waarbij ik achter het rechtse stuur zat aan de linkerkant van de weg. Dit was niet helemaal de bedoeling (normaal rij je de weg die wij moesten in 20min, wij hebben er minstens een uur over gedaan), maar zo kon ik wel wennen aan het rijden.

Zaterdag met Tamara naar de tandarts geweest (vulling lag er vrijdag tijdens het pizza eten ineens uit, niet erg goed begin dus!!) en nog geshopt (toiletspullen etc).

Vandaag (ja hier komt het!!) naar een Lion Park geweest. Vet gaaf, allemaal leeuwen om de auto heen. Ook nog zebra's, giraffes, struisvogels luipaarden, hyena's en stokstaartjes gezien! Hier konden we ook nog met welpjes spelen en ze aaien. Er was ook nog een fotograaf die heel veel foto's van ons met dat welpje had gemaakt, dus toen hebben we maar gelijk de hele cd met foto's gekocht!

Daarna naar de crocodile farm waar we een kleine krokodil mochten vasthouden. Daarna nog gekeken hoe ze gevoerd werden, maar dat was wel wat minder; al die kippenbotjes die je gewoon hoorde kraken...

Foto's zeggen natuurlijk veel meer dan deze korte samenvatting, maar die kan ik er helaas nog niet opzetten. Skypen kan hier ook nog niet in deze lodge, dus das ook nog even afwachten tot Tzaneen.

Morgen gaan we daar naartoe (althans dat hopen we dat we de weg gewoon vinden) en dinsdag beginnen met stage.

xx Mirthe

• 05 April 2009 - 18:07

Hey kleine sis,

Dat klinkt supergaaf allemaal!!

Succes dinsdag!

Xx big sis

• 05 April 2009 - 18:10

Ellen:

Hej Mirthe, tof verhaal!! Fijn dat alles goed is gegaan!! Succes dinsdag, kus Ellen.

• 05 April 2009 - 18:23

Hey kleine sis,

Dat klinkt supergaaf allemaal!!

Succes dinsdag!

Xx big sis

• 05 April 2009 - 18:24

Big Sis:

Wazig dat het berichtje 2 keer komt :S:S. Haha, extra veel te lezen ;).

• 05 April 2009 - 19:20

Mam:

Haha Dagmar wilde je extra berichtjes geven. Volgens mij mist ze je een beetje. Spreek je snel weer!

• 05 April 2009 - 20:13

Leonie:

Mooi he al die dieren!

Heel veel succes met je stage.

Groetjes Hans en Leonie

• 05 April 2009 - 22:09

Nathalie:

Hey nichie,

Nou zo te horen heb je het al leuk. Hier in Spanje is de Semana Santa begonnen. Oftewel heilige week, met elke dag Processies. Geef mij dan maar die leeuwen, maar goed.
    Ik wens je dinsdag veel suc6 op je eerste dag.

dikke kus nat

• 06 April 2009 - 09:39

Yvonne:

Hey mirthe,

Leuk om te lezen wat je allemaal doet!
    Heel veel plezier en succes dinsdag.

liefs yvonne

• 06 April 2009 - 10:07

Romy:

Heyhey!
    Oke, ik ben officieel jaloers.
    Klinkt echt gaaf, dat rijden in de auto was we eng of niet? Lijkt me echt raar.
    Je hebt al wel veel gedaan in dat eerste weekendje zeg, klinkt echt super tof echt onrealistisch om nu ineens zo dicht bij die dieren te kunnen zijn hè?
    Kun je geen lief welpje voor me meenemen als je terugkomt? Als huisdier.
    Nou nog heel veel plezier. Ben benieuwd naar je volgende berichtje!
    x Romy

• 06 April 2009 - 15:15

Michiel:

Heeej,
    Gelijk al een intensief begin zo te lezen. Geniet ervan!!
    Doeg

• 06 April 2009 - 20:02

Tineke:

Geniet er maar van ,veel succes morgen liefs

• 07 April 2009 - 06:41

Rinske:

Hoi Mirthe,

Heel veel succes met je stage!

Groetjes Rinske

• 07 April 2009 - 16:41

Bianca:

He nichie,
    Klinkt goed zeg! Jammer dat je er officieel bent om te werken... ;-)
    Veel plezier nog en succes met je stage.
    Liefs van Bianca

• 08 April 2009 - 10:56

Sandra:

Hoi Mirthe, Geweldig wat een belevenis die kleine welpjes,zeker wel lekker zacht he! Hoe was je eerste dag? Zeker wel even wennen he? Leuk dat je al zoveel dingen gedaan hebt je eerste weekend! Nog veel plezier en we lezen het wel weer! Groetjes Wilco,Sandra en Luuk.