Nu dan toch maar eens vanuit Costa Rica… - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van me mirthe - WaarBenJij.nu Nu dan toch maar eens vanuit Costa Rica… - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van me mirthe - WaarBenJij.nu

Nu dan toch maar eens vanuit Costa Rica…

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

23 Juni 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

Ja, ben nu (weer) in Puerto Viejo in Costa Rica.Ik spaar stempels :D Het is een erg mooi dorpje tussen de zee en de jungle. Heb al veel stranden gezien hier, waaronder het zwarte strand, dat schreef ik de vorige keer al, is zo bizar, er is nergens een vulkaan te bekennen, maar toch heeft het strand zwart zand! Daar heb ik nu een paar keer ge-“beachfit”, maar afgelopen zaterdagavond, toen ik nog in Bocas was, heb ik mijn voet een beetje geblesseerd, oeps! Ik wilde iemand in het water duwen (tijdens uitgaan) en tijdens mijn sprint gleed ik uit en viel ik op mijn elleboog, ribben en klapte mn voet dubbel. Het kwam door de gladheid, niet door de alcohol natuurlijk!!! Maar goed, niet echt ergens last van, behalve met lopen, maar moet zeggen dat het al weer een stuk beter gaat, kan weer volop overal aan meedoen! En dus kan ik ook de beachfit wel weer gaan starten, want moet toch een beetje fit zijn voor het nieuwe seizoen als ik terugkom.

Heb deze week, of in ieder geval sinds mijn laatste verhaal, natuurlijk niet stil gezeten. Vorige week dus teruggegaan naar Bocas, dat was een erg goede keuze. Had daardoor echt veel meer afleiding! Bijvoorbeeld afgelopen vrijdag, nadat ik Fedde live had gezien op skype (en dus weer beste heimwee kreeg), was iedereen zo aardig en begripvol! Je kent alle mensen pas net, een paar weken hoogstens en dan toch reageert iedereen alsof je elkaar al jaren kent en iedereen probeerde me op te vrolijken!

Maar goed even beginnen waar ik de vorige keer gebleven was. Ik had toen alleen verteld dat ik terug was, maar verder niet verteld dat we s’ avonds een soort van welkom terug party gingen houden, erg leuke avond! De dag erna, na mijn les, bijna alleen maar doorgebracht in het ziekenhuis, omdat Christin (ook op eerdere foto’s) erg ziek was. Wel bijzonder om mee te maken hoe het ziekenhuis in Panama werkt, helemaal omdat ik de medische wereld natuurlijk erg interessant vind. We moesten erg lang wachten en zusters daar hebben nog nooit van het woord “attitude” (waarmee ik doodgegooid werd op de fysiotherapie opleiding) gehoord!! Maar ondanks dat uiteindelijk toch geholpen (na 2,5uur incl. powerrangers in het spaans!) en diverse medicijnen meegekregen voor haar. De dag erna, op donderdag, nog 2x teruggegaan voor resultaten voor bepaalde tests, dus het ziekenhuis van Bocas ken ik nu ook goed… Tussen de ziekenhuisbezoeken ook nog naar het Smithsonian Institute geweest voor een rondleiding. Daar wordt wetenschappelijk onderzoek gedaan naar dieren en planten uit het tropische gebied. Was wel leuk, maar met name omdat het een bewolkte dag was, anders had ik liever op het strand gelegen… (Maar wel een leuke zeester fotoserie kunnen maken, hoe hij zich omdraait, zie foto’s).

Vrijdag dus heimwee, maar na veel slaap was ik zaterdag weer vol energie en klaar om mee te gaan met de Zapatillas tour. Ja dat is echt het google-en waard. Erg leuke en mooie tocht en daarna nog lekker gegeten en weer genoten van mijn “laatste” avond! Tussen aanhalingstekens, omdat ik morgen namelijk weer terug ga voor een weekend (en heel misschien langer, maar daar ben ik nog niet over uit) op een schoolexcursie. Maar geloof dat ik dat de vorige keer ook al had verteld. Die avond stappen was echt een van de leukste avonden hier, met als enig nadeel dat ik dus lichtelijk geblesseerd was geraakt, maar ach het is toch al bijna weer over! Op zondag samen met Hilde (NL meisje) naar Puerto Viejo gegaan. Het is hier nu echt wel leuker, weer nieuwe mensen ontmoet, maar het zijn er nog steeds maar weinig. We zijn nu in totaal met zijn 5-en. Maar ook hier zit ik natuurlijk niet stil (al zou je het niet zeggen gezien mijn bezoekjes aan FB whaha, maar wat moet ik dan als ik even niks te doen heb?)!

Zo zijn we op maandag met Hilde en Lara (ook uit NL) naar Manzanillo gefietst, erg leuke tocht, tussendoor lekker gezwommen en aan het eind echt vet mooi strand en uitzichtpunt. Op dinsdag Hilde uitgezwaaid die verder ging naar San Jose, toen ’s avonds met zijn allen sushi gemaakt. Ik ben niet zo’n visfan, maar het was wel lekker. Dus pap en mam, ik kan weer een paar extra maaltijden bij mijn lijst van “leren eten in het buitenland” bij schrijven. Op woensdag naar een rescue center geweest, dat was wel echt leuk. Alleen ben ik op het moment helaas erg verkouden, dus mocht ik niet met de aapjes spelen, de anderen wel. Maar ik heb natuurlijk al een mooie herkansing bedacht, Dagmar en Rik!!!! Daar ook luiaards, kikkers, kaaimannen en slangen gezien. Allemaal worden ze daar opgevangen en zodra het kan terug vrij gelaten in de natuur. Ook veel mooie foto’s van alle dieren. Mijn favoriete foto is die van de kikker (die is gewoon mooi met die kleuren) en de luiaard die probeert te ontsnappen! Het duurde gewoon 5 minuten voordat hij uit zijn bosje was geklommen en stiekem er vandoor wilde gaan, maar ja, stiekem was het niet echt haha!

Vandaag vrij weinig gedaan, want het regende, balen!!!! We wilden namelijk een chocolade tour doen! Ik weet dat het regenseizoen is, maar ben gewoon een beetje verwend dat het erg weinig regent hier (vanwege de algehele verandering van het weer over de hele wereld, is het regenseizoen niet echt aanwezig, heel soms een enorme plensbui, of 1 dagje regen) en verveel me erg snel als ik niet iets te doen heb. Terwijl een dagje niks doen thuis altijd prima is, hier vind ik het zonde van mijn tijd… Uiteindelijk zijn we toen gaan eten bij Chocolate and Bread, dat is een erg leuke plek hier, dus mocht iemand hier komen, aanrader!
Goed, morgen naar Bocas, ben benieuwd of mijn volgende verhaal vanuit Bocas of Puerto is, op dit moment weet ik het echt nog niet. In Bocas is het drukker en kan ik altijd wat doen met iemand, ’s avonds is het er erg leuk en is er altijd wel wat te doen qua uitgaan. In Puerto is nog veel te doen qua activiteiten overdag, wat ik nog niet heb gedaan, maar ’s avonds is het hier erg saai, omdat we maar met zn 5en zijn. Dus bij deze vraag ik jullie om tips, wat zal ik doen?? Nouja, ik wacht het weekend lekker af en dan zie ik wel weer…

Voor iedereen die op vakantie gaat, ik hoop dat jullie het net zo warm hebben als ik hier (behalve als je niet van zon houdt natuurlijk) en natuurlijk net zo veel plezier!

Tot de volgende keer (zal het dan weer kort proberen te houden)!!!
Xx Mirthe

  • 24 Juni 2011 - 05:33

    Zus:

    hey zussie, zoals ik al zei je moet zelf de beslissing maken. Wat is t doel van je reis. Costa rica zien wij ook sraks nog wel (er moet natuurlijk ook wel wat te doen overblijven voor als wij er straks zijn ;)). Binnenkort skypen en dan zie ik wel waar je zit.
    Xx dag

  • 24 Juni 2011 - 06:05

    Bianca:

    Hola prima.
    Wat heb je weer gave dingen gezien!! Ondanks de heimwee heb je toch wel een hele mooie reis hoor!! En zoals Daggie ook zegt, Costa Rica kun je straks met hen ook ontdekken... Maar ja, je moet het natuurlijk zelf beslissen.
    Ik denk er steeds sterker aan om ook die kant op te gaan in september (met Dennis natuurlijk.. :-) ). Lijkt me toch wel een hele mooie vakantiebestemming...
    Veel plezier nog daar, waar dan ook. En ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes van je grote prima..

    PS Gefeliciteerd trouwens met je neefje!! Ik heb ook de foto's gezien, en het is echt een mooi ventje!

  • 24 Juni 2011 - 07:06

    Nathalie:

    Ha nichie,

    Dit keer een berichje in het NL, leuk om weer een verhaal van je te lezen.
    Heel veel plezier weer tot je volgende verhaal, waar ik nu al weer naar uit kijk.

    un besito

  • 24 Juni 2011 - 15:06

    Leonie:

    Weer een leuk verhaal om te lezen.
    De volgende hoeft echt niet korter hoor!
    Geniet nog van je avontuur.

    Groetjes Leonie

  • 24 Juni 2011 - 21:04

    Romy:

    Heyhey, klinkt weer vet leuk!
    En ik zou zeggen, gewoon daar heen gaan waar je het nu het leukst vind, je bent op reis, niet op strafkamp dus doe gewoon waar je jezelf het best bij voelt. Veel mooie dingen zien zul je sowieso wel, dus daarvoor hoef je echt niet al je geplande plaatsen persé volgens de planning af te gaan. En verder lees ik hier vanuit ons koude kikkerlandje(gekke naam eigenlijk wij hebben niet eens van die mooie kikkers zoals daar, eigenlijk zie ik hier bijna nooit een kikker, maargoed...) steeds weer verlekkerd je verhalen en denk dan; Blij dat ik lekker hier thuis in arnhem zit, vol passie aan het werk, met de regen als een symfonie op mijn raam tikkend, hmm wat een leventje! (oke oke ik geef toe, af en toe piept de gedachte SHIIIT daar had ik bij kunnen zijn, wat ben ik een muts.. jaloers,jaloers,jaloeoeoers er ook wel eens tussendoor, maar niet vaak hoor!) Oftewel, blijf die lange verhalen schrijven al is het alleen maar om de thuisblijvers te vermaken haha. Het klinkt super allemaal!

  • 25 Juni 2011 - 13:02

    Sandra:

    Hoi nichie,
    Weer helemaal gaaf toch? Wat een belevenissen allemaal.Ik zou zo zeggen: ga lekker genieten en doe waar je je het beste en prettigst bij voelt.
    Luuk heeft niet afgezwommen want hij was ziek(koorts en overgeven). Na de vakantie maar weer opnieuw proberen. Volgende week nog 1 weekje naar school en dan heeft hij 6 weken vakantie. Na de vakantie naar groep 3. Hier verder alles goed.
    Blijf vooral van die leuke verhalen schrijven en we lezen wel weer welke keuze je gemaakt hebt. Groetjes en een dikke kus.

  • 26 Juni 2011 - 16:21

    Jorg:

    Dag Mirthe,

    ik dacht vandaag laat ik eens kijken of je het naar je zin hebt....
    Echt wel dus. Leuke en geweldige foto's heb je tot nu toe al gemaakt. Ook leuk om te horen
    wat je zoal beleeft en onderneemt. Tot nu toe gaat volgens mij alles naar wens. PADI gelukt! Cursus Spaans bijt je je in vast.

    Heel veel plezier nog en maak er iets onvergetelijks van!

    Groeten,

    Jorg

  • 28 Juni 2011 - 08:26

    Lisan:

    Hey chicka,

    Lees je verhaal nu pas, schandalig :O
    Maar wat word ik er weer jaloers van! Wat een mooie foto's en leuke verhalen!
    Heb je ondertussen al een beslissing genomen?
    Enneuh blijf vooral zulke leuke verhalen schrijven! Leuk tijdverdrijf tijdens de school dingen door (of tijdens kut weer! Afgelopen dagen gelukkig niet).
    Als je nog eens denkt, wat moet ik doen met mijn tijd...? Ik heb ook skype!
    Enjoy!!!

    Liefs Lisan

  • 02 Juli 2011 - 18:31

    Jan Doornweerd , Twe:

    Geweldige en mooie foto's. hopelijk heb je nog een mooie tijd voor je en een voorsooedig verblijf. Het reisverslag is ook leuk om te lezen.
    Het is nu zaterdag 2 juli 2011 20.30 uur
    Groetjes Jan

    P>S; Gerard heeft goed werk gedaan, maar dat hoor je nog wel.

    Doei.

  • 04 Juli 2011 - 08:14

    Hedy:

    Hey Mirthe,
    Ondanks je vele aanwezigheid op FB zie ik toch wel dat je je prima vermaakt ! Haha daar hoef ik me geen zorgen om te maken ;-) Wat een gave foto's allemaal zeg! Al die dieren... Super mooi!
    Die enge duikfoto's van de vorige keer trekt me nou weer minder, maar dat heeft meer te maken met mijn persoonlijke visangsten haha. Zoals jij in een vorig leven vast een vis was, ben ik volgens mij verdronken terwijl ik door vissen achterna gezeten werd haha.
    Kom je 31 juli nog even terug voor een reunietje :) Dan weten we zeker dat er goeie verhalen zijn ! Haha ! Geniet nog maar lekker Mirthe ! Het is je van harte gegund !
    Liefs mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 107735

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: