3x is scheepsrecht... - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van me mirthe - WaarBenJij.nu 3x is scheepsrecht... - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van me mirthe - WaarBenJij.nu

3x is scheepsrecht...

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

07 Juli 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

Ja, ben dus toch nog ietsje langer gebleven in Bocas (een week)! En ben nu alweer bijna een week weer in Puerto Viejo. De tijd gaat veel te snel, voor ik het weet zit ik alweer in Nederland, maar daar moet ik nu nog maar even niet aan denken! Ben dus 3x in Bocas geweest en dit is nu ook mijn 3ex in Puerto. Bocas (alle eilanden bedoel ik daarmee) is echt een beetje “mijn plekje” geworden, terwijl Puerto Viejo echt ook een hele leuke plek is! Waarom ik toch terug ben gekomen naar Puerto? In Bocas heb ik alles gedaan (meerdere keren), alles gezien én iedereen trekt verder door en aangezien ik er toch niet voor altijd kan blijven (helaas), had ik het gevoel dat afgelopen weekend echt het goede moment was om terug te gaan. Dat had ik met mezelf afgesproken, er waren nog teveel activiteiten die ik nog niet had gedaan hier, dus dat moest ik natuurlijk nog wel doen. 3x is echt scheepsrecht! Ik mis Bocas wel af en toe, maar zie de foto’s van Puerto, dat had ik echt niet willen missen…!

Maar goed, ik was de vorige keer geëindigd net voordat ik op schooltrip ging naar Bocas met de mensen uit Puerto Viejo. Iets daarvoor nog gegeten bij mijn favoriete lunch plek Bread and Chocolate (foto). Volgens mij was dat waar ik gebleven was. Zal gewoon maar weer chronologisch verder gaan dan. Het weekend Bocas was zoooo leuk! Erg vreemd om mijn 2 werelden samen te zien komen. Het groepje met wie ik bevriend ben geraakt in Puerto en de mensen die ik allemaal nog kende vanuit Bocas. Op vrijdag (na voor de 4e keer de grens/houten brug over te zijn gegaan) eerst naar Playa Wizard geweest. Daar was ik natuurlijk al meerdere keren geweest, maar dit keer waren de golven vet gaaf! De vorige keren waren we nog hard aan het lachen omdat er een bordje stond kijk uit voor de “killer waves”. Maar pas toen begreep ik waarom!! Was zo leuk, beetje springen in de golven en je mee laten voeren in de stroming… Was zelfs een moment dat ik even op mijn buik lag te dobberen (oftewel met mijn gezicht in het water) en toen ik mijn gezicht omhoog deed, Drew (een canadees) erg bezorgd naast mij stond. Haha, toch fijn om te weten dat mensen je in de gaten houden!

’s Avonds uit eten met de Puerto groep. En toen… Stappen in de Iguana met zijn allen. En dat was echt een van de leukste stapavonden die ik hier heb gehad. Omdat er zoveeeel bekenden waren voor mij (en misschien ook omdat ik dat weekend in de Gran Kahuna hostel sliep en al mijn drankjes in de Iguana met beste korting kreeg). Was van plan die zaterdag leuk te gaan cavediven, maar omdat er nog steeds te hoge golven waren, ging dat niet door. Helaas die hele week niet meer gedoken, maar wel gestart met surfen. En dat was ook zo cool! Geen les gehad, gewoon gaan met die banaan! Erg leuk! Beetje afkijken bij iedereen en uiteindelijk 3x ongeveer 20-30 seconden op mijn hurken een golf gepakt. Wel een paar x gestaan, maar dat was elke keer maar van korte duur. Hoop dat ik vandaag of morgen hier in Puerto nog ga surfen, maar dat zie ik nog wel even.

Verder ben ik vorige week overgehaald om een manicure en pedicure te laten doen. Eigenlijk niks voor mij, zo poezelig allemaal, maar ben toch blij dat ik het heb gedaan. Mijn voeten voelen na 8 weken strand, zand, asfalt en stenen eindelijk weer een beetje zacht aan!

Afgelopen vrijdag met de hele school van Bocas wezen stappen. Dat was ook wel erg leuk, we bezetten met zijn allen namelijk de hele bar! Op zaterdag nog een tochtje gedaan naar Playa Bluf met de fiets. Ook dat had ik al eerder gedaan, maar deze x was echt bijzonder. Er was niemand daar!!! De golven waren ook weer erg hoog, maar met name het feit dat er helemaal niemand op zo’n enorm strand was, maakte die dag echt speciaal!

En toen op zondag het definitieve afscheid van Bocas. Maar wie weet, kom ik er ooit nog eens weer…

Toen dus voor de 5e x de houten brug over, dit keer echt helemaal alleen, alle andere keren had ik wel iemand ontmoet, of ging ik samen met iemand. Maar ik voelde me al echt een local, niks zoeken waar ik moest zijn, gewoon stug doorlopen haha!

En nu dus weer Puerto! Zondag en maandag vrij weinig gedaan. Ik had midden op de dag les en dan kun je heel weinig doen. Wel op internet gezeten om foto’s bij te werken, op te slaan, verhaaltjes te schrijven etc., en dat dan eigenlijk naast het strand onder het genot van verse fruitsapjes en ijsjes, maar na die dag besloten dat ik het de andere dagen anders ging aanpakken.

Dinsdag gewandeld door het bos (en heuvels) en toen kikkertjes gezien. Die zijn echt vet giftig. Die anderen in Bocas ook wel, maar deze staan er écht bekend om! Daarna nog met Max, de huishond gewandeld over het strand, met zonsondergang. Daar waren de anderen ook (we zijn nu met zijn 4en: Martijn, Lara, Eva en ik), dat was wel gezellig!

Maar dan nu, gisteren!!!! Ik wilde al een tijdje de chocolate tour doen, maar ook graag de watervallen van Bri Bri zien. Wat doe je dan? Je boekt een combo tour. Eigenlijk kan ik er vrij weinig over vertellen, behalve dat het erg erg erg mooi was! We begonnen met een bezoekje aan een lokale medicijnman, daar nog iets geprobeerd tegen hoesten, maar helaas na 5 minuten was het al weer raak, een flinke hoestbui! Daarna naar de waterval! Zie de foto’s. Was zo mooi! Lekker gedouchet, gezwommen en gedoken daar. En gespeeld met wat lokale jongetjes, erg leuk! Daarna de chocoladetour, gezien hoe het hele proces in elkaar zit, maar het belangrijkste natuurlijk, nog verse chocolademelk gedronken, LEKKER!!

En nu is het vandaag, donderdag, geen idee wat ik ga doen dus, misschien surfen of anders gewoon een stranddagje hebben. Morgen waarschijnlijk naar Cahuita (jungle), maar ook dat is niet zeker. Ik zie het allemaal wel! Heerlijk zo leven en op het laatste moment spontaan bepalen wat ik ga doen! En dan…

Op naar Turrialba voor werken, heb er enorm veel zin in!
Tot dan!

En natuurlijk allemaal weer bedankt voor alle berichtjes op waarbenjij, sms, FB, etc. etc. Erg leuk! Gracias!
Xx Mirthe

  • 07 Juli 2011 - 06:16

    Nathalie:

    Ha nichie,

    leuke fotos. Ik kijk al uit naar je verhaaltje.

    beso

  • 07 Juli 2011 - 07:52

    Sandra:

    Zal mij benieuwen wat hier voor verhaal bij hoort!

  • 07 Juli 2011 - 18:18

    Martine:

    He Mirthe,

    Aan de foto's te zien vermaak jij je prima! Als je maar niet bedenkt om ergens op Costa Rica te volleybalcarriere voort te zetten :)

    Geniet nog!

    x Martine

  • 08 Juli 2011 - 12:10

    Yvon:

    Hoi nichtje

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je neefje. We zijn net een paar dagen terug van vakantie, maar die kan niet echt tippen aan wat jij daar allemaal ziet en meemaakt. Maar ja, verschil moet er wezen, nietwaar! Geniet nog maar lekker van alles wat je doet en als je gaat werken, heel veel succes.
    Groetjes Yvon.

  • 09 Juli 2011 - 08:53

    Zus:

    nog maar n maandje en dan zijn wij daar ook! Gaan we binnenkort nog weer eens skypen ofzo? Wel weer coole foto's!

  • 09 Juli 2011 - 17:47

    Leonie:

    Succes straks met werken.
    Ook weer een hele ervaring.
    Mooie foto's

    Groetjes Leonie

  • 11 Juli 2011 - 10:01

    Lisan:

    Ziet er allemaal weer erg gaaf uit!
    Veel plezier ook met werken!

    Liefs LIsan

  • 11 Juli 2011 - 17:09

    Mam:

    Hallo, ben ik snel of niet? haha. Leuke foto's en verhalen. Enne ..... alweer een maand voorbij!!!

  • 12 Juli 2011 - 18:25

    Mam:

    Staat bij mij alleen een kaart van Deventer en omstreken bij het reisverslag of wil ik zo graag dat je hier in de buurt bent??

  • 15 Juli 2011 - 05:20

    Me Mirthe:

    Heb de plaats veranderd hoor... Was het maar zo dichtbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 107852

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: