Het échte Costa Rica - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van me mirthe - WaarBenJij.nu Het échte Costa Rica - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van me mirthe - WaarBenJij.nu

Het échte Costa Rica

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

14 Juli 2011 | Costa Rica, Turrialba

Hola!
Como estan? Aqui todo bien!

Ben in Turrialba sinds afgelopen zaterdag. Ben bijna 9 weken alleen maar aan de caribbische kust geweest en ben nu ineens tussen de bergen, het groen en totaal andere mensen. Geen zee meer, geen reggeamuziek uit elk huis galmend, geen witte stranden en geen spaans meer. Maar het bevalt me wel, de school waar ik slaap is erg mooi, zo midden op de berg tussen de bomen en naast een rokende vulkaan! 's Ochtends wakker worden met een enorm uitzicht wat eigenlijk niet te beschrijven valt en dan de hoeveelheden vlinders en vogels die er zijn!!! Veel mensen noemen dit ook wel het échte Costa Rica. Dus bij deze, ik ben nu écht in Costa Rica!

Maar goed, ik mis de Caribben natuurlijk ook nog wel een beetje hoor. Zo heb ik namelijk nog best wat gave dingen gedaan vorige week, die ik zo weer zou doen! Op donderdag, zoals ik al schreef, nog gaan surfen. Dit waren echt inieminie golfjes voor beginners (ik weet niet wat voor niveau Bocas dan had, maar daar waren de golven, serieus, niet overdreven, 10x zo hoog!) En ik kon niet eens staan, vaag! Goede reden om het nog maar eens te gaan proberen als Dagmar en Rik er zijn! Op vrijdag naar Cahuita geweest met Eva. Ook dat is weer het googleen waard jongens, echt doen!! Een jungle direct naast de zee, zo mooi! Heel veel apen gezien, erg grappig. Zie ook mijn foto’s!

Dit weekend dus naar Turrialba gegaan, waar ik op zondag een Queso Feria heb bezocht met Jose en zijn familie (de leraar van mijn 1e week in Bocas, waar ik daar ook veel mee omging). Echt leuk om te zien hoe een lokaal feest eruit ziet. Ook met Jose naar zijn familie geweest afgelopen maandag, ik ben zo blij met hem, hij laat me echt de andere/echte kant van Costa Rica zien!

Sinds gisteren ben ik begonnen in het bejaardentehuis, iets later dan verwacht, maar ik vond na 8 weken spaans, 2 dagen vrij ook best lekker. Het bejaardentehuis is erg leuk. Ik kom natuurlijk voor de kinderen, maar die beginnen volgende week pas (die hebben nu vakantie). Ik denk dat ik er een combinatie van ga maken, omdat ik de ouderen ook erg leuk vind! Heb al wel wat fysiotherapie gedaan, maar vooral ook het aanwezig zijn en bezigheidstherapie is al heel belangrijk voor de mensen en aangezien ik dat ook erg leuk vind is het echt een prima plek voor mij!

En dan…. Morgen nog een ochtendje werken en dan naar de Arenal (hoop ik, moet namelijk eigenlijk de hele dag werken, heb nog geen toestemming, maarja ben vrijwilliger)! Leukleuk, heb ik zin in, de bekendste vulkaan van Costa Rica waar je allerlei activiteiten kunt doen. En dan op zondagavond terug, zodat ik op maandag eindelijk echt kan gaan beginnen met de gehandicapte kinderen! Wat een leuke vooruitzichten heb ik toch elke keer! Maar gelukkig ben ik me er ook bewust van hoor!

Ik zal jullie zsm weer updaten over hoe de Arenal is geweest! Xx Mirthe

  • 15 Juli 2011 - 05:44

    Rens:

    haha eerste :D
    weltrusten

  • 15 Juli 2011 - 05:54

    Me Mirthe:

    haha werkze!!

  • 15 Juli 2011 - 05:55

    Dagmar:

    en 2e! Heb nu wel echt heel veel zin!

  • 15 Juli 2011 - 07:02

    Bianca:

    Hola prima. WAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!
    Jaloersmakend!! Maar super gaaf. Ziet er echt super uit!!! Leuk dat je dan nu ook aan het werk mag met de kindjes! Heel veel plezier nog.
    Groetjes van je grote prima...

  • 15 Juli 2011 - 09:02

    Bezorgde Mam:

    hallo, kijk je uit met die activiteiten. Ik dacht 2 weken niets doen??!! Nou ja, bij wat je doet, veel plezier. Genieten maar weer.

  • 15 Juli 2011 - 09:04

    Hanneke:

    Hallo buurmeisje,

    Jij bent echt in een bevoorrechte positie. Meid wat zie je veel!!! Geniet er maar lekker van en wij genieten een beetje mee door je verhalen en foto's.

    Groetjes "buurvrouw" Hanneke

  • 19 Juli 2011 - 10:20

    Mo:

    Hola Mirthe,

    Klinkt weer super! Hoop dat gister je eerste dag met de kinderen ook is bevallen. Keep up the good work. Ben benieuwd wat je allemaal op de Arenal hebt gedaan, maar dat horen we vast snel! Veel plezier nog, kus

  • 19 Juli 2011 - 10:20

    Mo:

    Hola Mirthe,

    Klinkt weer super! Hoop dat gister je eerste dag met de kinderen ook is bevallen. Keep up the good work. Ben benieuwd wat je allemaal op de Arenal hebt gedaan, maar dat horen we vast snel! Veel plezier nog, kus

  • 19 Juli 2011 - 22:18

    WilmaW:

    Je hebt nog steeds helemaal niks aan je leven toch;)
    Geniet ervan!!!!

  • 20 Juli 2011 - 13:39

    Roelof:

    Hai Mirthe,

    Al je verslagen net in één ruk doorgelezen. Wat een fantastisch avontuur beleef je nu. Dat zal je altijd bij blijven. Het is echt het nuttige met het aangename combineren.
    Doet me denken aan al mijn indrukken en ervaringen die ik in het verleden van de jungle en zuidamerikaanse landen heb opgedaan, maar de laatste tijd kijk ik niet meer zoveel discovery en Animal planet. whahaha

    Met deze avontuurlijke reis heb je mij en ik denk ook anderen best wel een beetje jaloers gemaakt. Maar geniet ervan want zo snel zal je het wel niet meer weer doen. En kan je ons dit met smeuïge verhalen vertellen als je weer terug bent.

    Ik wens je heel veel plezier en blijf je verslagen met belangstelling volgen.

    Groetjes, Roelof

  • 23 Juli 2011 - 10:46

    Yvonne:

    Hey mirthe,

    Leuk om te verhalen weer te lezen en je foto's te bekijken. Ben benieuwd naar je verhaal van de Arenal. Veel plezier nog! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 107848

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: