Eerste werkdag overleefd, ik ben weer terug... - Reisverslag uit Deventer, Nederland van me mirthe - WaarBenJij.nu Eerste werkdag overleefd, ik ben weer terug... - Reisverslag uit Deventer, Nederland van me mirthe - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag overleefd, ik ben weer terug...

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

16 September 2011 | Nederland, Deventer

Ja, vandaag na 2 weken terug te zijn, weer voor het eerst gewerkt bij de Boombosch. Prima dag en was op het vergeten van wat inlogcodes en achternamen na, alsof ik niet weg was geweest. Vanaf oktober weer fulltime aan de slag, dus ik heb nog even om te wennen in Nederland en alles te verwerken. Want wat was het een enorm gave reis!!! Ik heb er eigenlijk geen woorden voor om het te beschrijven, ik heb zoooooooooooooooooooooooooo veel gedaan en gezien.

Na Belize is er trouwens ook nog wel wat gebeurd, nadat we eerst volkomen onverwacht bussiness class vlogen (ja dit hadden we echt niet geboekt!) van Belize City naar San Salvador en ook weer bussiness class van San Salvador naar Costa Rica, besloten we om gelijk naar Turrialba te gaan! Wat was ik blij, 3 hele dagen nog in Turrialba, mijn "thuis" gedurende deze reis :D. Niet heel veel bijzonders meer gedaan, behalve shoppen (waarna we geen bus meer terug konden krijgen en we na 2,5 uur maar besloten om met iemand mee te rijden die toevallig stopte bij de bushalte), relaxen en mijn favoriete route naar het dorp lopen!
Dat was trouwens echt een hele spectaculaire afsluiting voor mij, want de laatste keer dat ik naar beneden liep met Dagmar en Rik hadden we het over papegaaien die we niet echt van dichtbij hadden gezien. Ik zei, "Jammer, aan het begin van mijn reis bij San Blas heb ik ze nog het beste gezien ver in de lucht, maar toen dacht ik nog dat ik heel veel tijd had en dus genoeg kansen om ze nog eens van dichterbij te zien. Maar helaas dus toch niet." Dagmar en Rik besloten de terugweg (de berg op) niet mee te lopen en dus ging ik voor de laatste keer mijn geliefde route langs. Ik was een beetje aan het nadenken en dromen over alles wat ik had gedaan, todat er ineens, ja je raadt het al, 4-5 papegaaien vlak langs mijn hoofd vliegen! Ik schrok me dood en echt waar, ik stond letterlijk met mijn mond open!!!! Toen ik me omdraaide om ze te volgen, vlogen er nog meer langs, in felgroene kleur. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven dat gevoel, maar het was net alsof Turrialba/Costa Rica me een mooie en spectaculaire afsluiting gunde. Want dat was het echt! Ook de rest van de route leek mooier dan anders, maar misschien was dat mijn verbeelding. De struiken zaten overvol met vlinders, in bosjes waar ik eerder geen vlinders had gezien, er waren 3 paarden die vrij rond liepen midden op het pad en naast mekaar van me weg galoppeerden de rest van de heuvel op en daarnaast verzamelden zich overal regenwolken, maar pas toen ik, na een uur lopen, door het hek van de school was begon het te regenen! Ach, misschien klinkt dit allemaal niet bijzonder, maar voor mij op dat moment was het echt zeker, ik moet hier terugkomen!

Die avond een erg gezellige laatste BBQ gehad in Turrialba met Dagmar, Rik, Sander, Inge, Tito, Mariano, zijn gitaarspelende vriend Max en twee nieuwe meisjes die op dat moment in MIJN kamer sliepen (vreemd gevoel, maar aan alles komt een eind!).

Natuurlijk was ik de laatste die, als een goed ritueel op alle plekken waar ik ben geweest, nog wakker was, samen met Tito, Mariano en Max. Toen kwam een moeilijk moment... Het échte afscheid van Tito, mn beste buddy van de hele reis! Maar eigenlijk was het best een goed afscheid, geen tranen, alleen een dikke omhelzing en de belofte dat we mekaar zeker ooit weer gaan zien! Toen besloten Mariano en Max dat ze nog Turrialba in wilden en ik dus mee moest omdat het mijn laatste avond was. Ja daar had ik natuurlijk niks tegen in te brengen! En dus nog een laatste drankje gedaan in Turri, waarna ook het afscheid van Mariano kwam en ik toen mijn laatste paar uurtjes van de nacht in de hangmat op de veranda heb doorgebracht met het uitzicht op alle lichtjes van Turrialba. Na een mooie zonsopkomst was het tijd om de backpack voor de laatste keer in te pakken. Het afscheid van Sander en Inge moest ook nog gebeuren, dit keer ook zonder tranen en toen was het echt afgelopen: taxi, bus en taxi naar San Jose.

Na een lange reis en wachten op vliegvelden, stond mijn familie me op te wachten samen met Romy op Schiphol. Erg leuk! Daarnaast de laatste tijd vrienden en vriendinnetjes bezocht, veel gevolleybald en ook zelfs al dates gehad en gepland met reisvrienden! En natuurlijk niet te vergeten heb ik Fedde voor het eerst gezien, wat is het toch leuk om tante te zijn, want ik heb natuurlijk het leukste neefje van de wereld :D
Erg vervelend ook dat ik de komende tijd nog niet zo veel hoef te werken, want ik heb nog 3 maanden in te halen met hem!!

Nu is het tijd om na te genieten van alles en dan... geld verdienen en sparen voor een volgende droom!

Want ja, deze reis is zeker niet mijn laatste, ik heb allemaal al weer wilde ideeen en plannen voor de toekomst, waarschijnlijk over 2 jaar al. Zodra ik meer weet, horen jullie het gelijk en zal ik deze site natuurlijk weer updaten! Maar goed wie weet wat er allemaal in de tussentijd nog gebeurd...

Dat was het nu écht, jullie hebben ook dit avontuur helemaal tot het einde gevolgd, bedankt daarvoor!!!
HASTA MI PROXIMO VEZ!

muchos besos Mirthe


PS: "even" nog een opsomming, want zoals ik al begon, wat heb ik veel gedaan en gezien!

Ik kan duiken!

Ik kan Spaans!

Ik kan een heleboel activiteiten van mijn to do list wegstrepen; *duiken en snorkelen met haaien, schilpadden, rogggen, zeekoeien en een hele hoop mooi vissen *abseilen van watervallen *zeekayaken met enorme golfen *liggen in hangmat op onbewoond tropisch eiland *zeesterren aaien en zien omdraaien *jungle trips gemaakt overdag en in het donker *catamarantocht *vulcanoboarding *nachtduiken *canopytour: superman en tarzan swing *hot spings relaxen *meerdere vulkaans beklommen: actief, beroemd en bijzonder *2 soorten zeeschildpadden gezien, geaaid, eitjes zien leggen en babytjes naar zee gebracht *met aapjes spelen *watervallen spotten, bij zwemmen en eronder douchen en vanaf springen *raften *chocolade tour *echte lokale indianendorpen bezoeken *surfen *paardrijden langs de zee door de branding *diverse grotten met vleermuizen, stalagtieten en mieten bezocht en door eentje heen getubed *maya ruines bezocht Tikal en Altun Ha *salsa dansen *quad rijden door natuuromgeving en rondom vulkaan *volleybaltraining lokaal *fietstochten door jungle *dolfijnen en walvissen spotten vanaf boten *gereden worden in tuktuk *manicure/pedicure *panama kanaal bezocht *zwemmen in superhoge golven *allerlei kleuren kikkertjes spotten *slangentour *schommelen en zwemmen by night *waterfietsen in de caraiben *lokale medicijnen van medicijnman proberen *blauw kratermeer en 2 blue holes zwemmen *meerdere keren slapen in hangmat onder de sterren, zonsopgang zien *bioscoop film in het spaans *vogeltour *beide soorten luiaards spotten in het wild *op bedevaart *enorm veel dieren gespot die ik nog nooit eerder heb gezien *etc. etc.

Ik heb veel nieuwe vrienden/kennissen over de hele wereld!

Ik heb gewerkt met gehandicapte kinderen en bejaarden in Costa Rica

EN IK RED ME ALLEEN OP REIS....!!

  • 17 September 2011 - 20:49

    Rens:

    erg jaloers en trots

  • 18 September 2011 - 14:49

    Bianca:

    Hola prima,
    Bienvenido en Holanda!!
    Ik heb je al gezien, maar toch nog even een reactie op je site.
    Je hebt wel heeeeeeel veel gedaan en waarom ook niet als je de kans krijgt!! Ben benieuwd waar je over 2 jaar heen gaat en of dat deze reis kan overtreffen!!! Kan ik me bijna niet voorstellen.
    Succes met werken, volleyballen en natuurlijk met sparen voor een nieuw avontuur.
    Groetjes je grote nicht!!

  • 18 September 2011 - 20:12

    Pap En Mam:

    Wij zijn blij dat je er weer bent en ook zijn we er trots op dat je dit hebt gedaan.

  • 19 September 2011 - 06:59

    Zus:

    Erg cool zussie. Mooi dat Rik en ik ook nog een stuk mee hebben kunnen reizen :).

  • 19 September 2011 - 20:46

    Leonie:

    Hoi,

    Aan de ene kant wel jammer dat je terug bent!!!
    Moeten we 2 jaar lang wachten op je nieuwe mooie verhalen.
    Succes met werken en sparen.
    Voor je het weet ben je 2 jaar verder.

    Groetjes Leonie

  • 20 September 2011 - 16:43

    Esther:

    Ha nichie, wat een prachtig avontuur en wat heb je met volle teugen genoten. Maar t allermooiste van je reis vond ik de foto's van t weerzien en ontmoeting met Fam. En fedde!hihi kreeg brok van in mijn keel,hihi! Super mooi en fijn dat je nu heerlijk van t mooie mannetje kunt gaan genieten! Wel jammer dat t weer voorbij is want ik vond t heel gaaf om je verhalen te lezen. Tot snel!
    Esther Dex en Stan

    Ps had ik je al bedankt voor mooie kaart?bedankt!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 107732

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: