Een nieuwe wereld - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van me mirthe - WaarBenJij.nu Een nieuwe wereld - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van me mirthe - WaarBenJij.nu

Een nieuwe wereld

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

12 Juli 2014 | Vietnam, Can Tho

Zoals beloofd in onze special edition een paar dagen geleden (reacties kunnen nog steeds doorgegeven worden, graag zelfs!!), hierbij onze update over Cambodja.

Na een nachtelijke busreis van Dharamsala naar Delhi, een hele dag wachten op het Indiase vliegveld, een stop-over met hotelovernachting in Bangkok, Thailand, kwamen we uiteindelijk aan in Phnom Penh, Cambodja. Aan alles merkten we dat het anders was dan de landen waar we hiervoor waren geweest (China, Nepal, India), het eten, de mensen, de cultuur en het feit dat ik eindelijk weer rond kon lopen in een korte broek zonder aangestaard te worden! We waren aangekomen in Zuid-Oost-Azië, een nieuwe wereld voor ons om te ontdekken!

Erg moe na al het gereis was het fijn dat Erik een luxe kamer in een country club had geregeld. We konden gebruik maken van het grote zwembad en allerlei andere sportfaciliteiten. Helaas waren we zo moe dat we bijna gelijk na aankomst in slaap vielen en pas ’s avonds weer wakker werden om Nederland te zien winnen tegen Australië!

Omdat we niet echt gebruik hadden kunnen maken van de luxe besloten we ons verblijf te verlengen. Na drie dagen waren we helemaal bijgekomen van al het gereis en gingen we op weg naar het stadscentrum. De eerste avond daar besloten we heel spontaan om naar een voorstelling te gaan, leuk, maar niet echt het geld waard. Hoogtepunt van de avond was wel, dat we live aanwezig waren bij Inge de Bruijn’s nieuwe carrière move (zie foto)! Ook hebben we het koninklijk paleis bezocht, rondgewandeld langs de rivier, voor een paar dollar visjes aan onze voeten laten knabbelen en in een Ierse Pub vol met Nederlanders de winst gezien tegen Chili!

Na Phnom Penh stond Siem Reap op het programma. Dé toeristische plek van Cambodja, omdat hier Angkor Wat vlakbij ligt. Dit is een bekende eeuwenoude tempelstad, die nog erg goed bewaard is gebleven. Wat een mooie plek! Het is enorm groot en ligt in de jungle, waar grote delen van de natuur één zijn geworden met de tempels. Als je er rondloopt voelt het net alsof je terug bent gegaan in de tijd (op de schreeuwende toeristen na) en elk moment door een geheim luik kan vallen om uiteindelijk een schat te vinden. Helaas gebeurde dit dan weer niet, maar het gevoel alleen al was bijzonder. Niet voor niets is een deel van de film Tomb Raider er opgenomen.
In totaal zijn we bijna een week in Siem Reap gebleven. Drie dagen hiervan zijn we al fietsend (met snikheet tropisch weer!!) naar Angkor Wat gegaan en hebben bijna alle tempels bekeken. De andere dagen gebruikten we om bij te komen en goedkope drankjes te drinken in Pub Street :D Zo ook toen Nederland in de laatste paar minuten toch nog won van Mexico! Wat een geweldige avond!!

Na Siem Reap gingen we eindelijk weer naar het strand, in Sihanoukville. De laatste keer dat we daar waren tijdens deze wereldreis was op mijn fameuze surfplank-breek-dag in Ecuador. Een beste tijd geleden dus en we hadden er zeer veel zin in! Helaas was het die week niet erg mooi weer, dus hebben we veel gebruik moeten maken van de tafeltennistafel van ons hostel, waarvan we de uitslagen verder even achterwege laten ;-) .
Verder hebben we er lekker gerelaxt, ons Vietnamese visum aangevraagd en de wedstrijd tegen Costa Rica en Argentinië gekeken. Ook weer erg gezellig ondanks de uiteindelijke uitslag!

Nu zijn we ondertussen aangekomen in Vietnam, na een 12uur durende rit in een smal busje over allerlei hobbelige wegen. De route was echter zo mooi dat dit onze oncomfortabele reis meer dan goed maakte. Over een paar dagen hebben we de reunie in Ho-Chi-Minh stad (Saigon) met Sander, Inge en Britt van mijn vrijwilligerswerk uit Costa Rica. Leuk!

We hebben zin om meer van Zuid-Oost-Azië te zien, zeker na de vele verhalen van alle mensen die we in Cambodja hebben ontmoet… Vietnam lijkt tot nu toe zeker aan die verwachtingen te voldoen. We wachten maar weer gewoon af wat er gaat komen, hopelijk lezen jullie dan weer mee!

Xx Erik & Mirthe

PS: Misschien een beetje laat, maar iedereen alsnog een hele fijne zomervakantie gewenst!

• 12 Juli 2014 - 23:19

Dagmar:

Gelukkig gaat de tijd snel en zijn jullie alweer (ruim ;)) over de helft. Veel plezier maar weer in vietnam!

Xx dagmar

• 13 Juli 2014 - 02:57

Laura:

Vandaag nog met Dagmar over jullie blogs gehad. blijf vooral schrijven, want ik lees ze allemaal. De vorige heb ik zoveel gelachen... dus ook de anekdotes die de echte blogs net niet halen...blijf ze vooral doorsturen.
    geniet van de landen, culturen, nieuwe mensen en van elkaar. jullie maken me elke keer weer even jaloers. en de gedachte...'zal ik ook weer', komt elke keer weer even terug.
    x Laura

• 13 Juli 2014 - 20:48

Astrid:

Hallo,
    maar goed dat jullie de reisverslagen maken.
    Zoveel landen, belevenissen, mensen, indrukken en culturen, dat is teveel om te onthouden en zo krijgen wij wel alles mee!

Veel plezier met Sander, Inge en Britt!
    Dikke knuffel weer. xxx

• 16 Juli 2014 - 22:53

Tineke:

Geweldige stukjes hebben jullie geschreven ,mooie fotos ,blijf lekker genieten dan genieten wij ook mee .
    Groetjes Kolkjes

• 01 Augustus 2014 - 21:35

Karin Veldhoen:

Ik ben er maar weer even voor gaan zitten om van jullie belevenissen en mooie foto's te genieten.
    Ik volg jullie op de voet. Ik zal zelf waarschijnlijk nooit aan zo'n avontuur beginnen; moet dus maar een beetje met jullie meeliften, ha ha.
    Groetjes, Karin