Het einde van het begin - Reisverslag uit Deventer, Nederland van me mirthe - WaarBenJij.nu Het einde van het begin - Reisverslag uit Deventer, Nederland van me mirthe - WaarBenJij.nu

Het einde van het begin

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

27 Maart 2014 | Nederland, Deventer


Na ons pinguïn-avontuur gingen we op dinsdags door naar het vaste land. Aangekomen in Montanita besloten we om er niet al te lang te blijven en na twee dagen door te gaan naar Canoa. Dit was ons door meerdere mensen aangeraden omdat het een mooie plek is om te surfen, maar iets rustiger is als Montanita, die bekend staat als dé feestplek van Ecuador. Na een hele dag reizen in vier verschillende bussen kwamen we bij zonsondergang aan in Canoa. We namen een kamer met balkon én uitzicht over zee. Het einde van de eerste reis moest natuurlijk mooi afgesloten worden!

In totaal hebben we in Canoa vijf dagen en nachten doorgebracht, waarna we voor de laatste drie dagen teruggingen naar Montanita. We hebben lekker gezond, gesurft, tropische cocktails gedronken in strandtentjes, gewandeld, gegeten, gedanst en meerdere keren ’s nachts sterren gekeken met cuba libres. Oftewel we hebben lekker genoten van anderhalve week zon, zand, zee!

Heel veel spectaculairs is er niet gebeurd, tenminste, op de laatste dag na. Erik heeft me geleerd hoe ik moest surfen in Canoa, waar we meerdere dagen een plank gehuurd hadden. Daar ging het goed en konden we allebei golven pakken en blijven staan. Toen we in Montanita gingen surfen op de laatste dag, wilde ik graag als eerste het water in. Ik had niet door dat de golven er heel anders waren, dus dacht ik dat de golf die eraan kwam wel “surfbaar” was. Helaas ging het mis en gingen zowel de plank als ik recht naar beneden de zee-afgrond in. Een beetje geschrokken van de toch wel hoge golf (2-3m) wilde ik niet meer verder. Helaas ging het daar nog meer mis. Toen ik richting Erik wilde gaan (en hij naar mij) kwamen er vier hoge krachtige golven na elkaar. Op zich geen probleem normaal gesproken, maar doordat ik vast zat aan de plank (een longboard voor beginners) en ik nog steeds de angst voelde van de mislukte surf daarvoor, werd het een grote chaos. Ik ben nog nooit bang geweest voor de zee, maar voor het eerst in mijn leven besef ik nu dat de zee inderdaad erg krachtig kan zijn! Na vier wasmachines kwam ik boven, met een gehaaste Erik naast me en zag dat de plank voor de helft aan me zat en de andere helft richting het strand dreef. Al met al super geschrokken dus, maar de baas van de surfshop schrok waarschijnlijk nog meer, want de plank was net nieuw! Het heeft ons 150 dollar gekost, maar ik ben wel een unieke ervaring rijker, niet veel surfers kunnen zeggen dat ze een plank door midden hebben gebroken (ik weet alleen nog niet of ik er trots op moet zijn hahaha)!

We hebben daarna maar geen andere plank meer gehuurd en de rest van de dag hebben we lekker zonnend op het strand doorgebracht. ’s Avonds voor de laatste keer cuba libres gedronken onder de sterrenhemel om het einde van het begin helemaal goed af te sluiten!

De dag erna vlogen we naar huis. Erg vreemd, want voor het eerst in ons leven waren we blij om naar huis te gaan zonder een naar gevoel te hebben dat de reis alweer voorbij was, want we hadden natuurlijk nog een supermooie reis in het vooruitzicht! Op Schiphol aangekomen werden we opgewacht door onze ouders, wat erg fijn was om ze weer te zien. Bij thuiskomst was er zelfs een kleine familiebijeenkomst geregeld en hebben we met zijn allen lekker gegeten. Naast familiebezoeken hebben we vrienden gezien, met collega’s gesproken en een heleboel dingen geregeld voor het tweede gedeelte van de reis, waardoor de week er al bijna op zit en het weer bijna tijd is om afscheid te nemen. Het zal nu denk ik iets moeilijker worden, omdat we dit keer meerdere maanden weg zullen zijn, maar goed, het is nog niet zover…

De hele afgelopen week zijn we erg verwend door mijn ouders, al het eten waar we zin in hadden stonden op het menu. Daarnaast heeft mijn moeder al onze was gedaan en was ons bedje weer lekker fris opgemaakt! Niet interessant misschien voor jullie om te lezen, maar we willen bij deze even zeggen dat we het heeeeeeeel erg fijn vonden en bij deze, nogmaals erg bedankt!!!!

Vrijdagmorgen vertrekken we vanaf Duitsland met het vliegtuig naar St. Petersburg. Daarvandaan gaan we met de trein naar Moskou, Ulanbataar (Mongolië) en Peking (China). Hoe dit allemaal gaat, zullen we waarschijnlijk snel weer vertellen op deze site, dus tot snel!!

Groetjes Erik en Mirthe

  • 27 Maart 2014 - 01:24

    Astrid:

    Graag gedaan. Gezellig even zo'n tussenstop. Nog 1 dag hier en dan weer verder genieten van jullie super reis. Heel veel plezier!

  • 27 Maart 2014 - 08:51

    Dagmar:

    Hey zus,
    Ik mis je nu alweer voor je volgende reis :(. Gelukkig ga ik morgen mee om nog afscheid te nemen.
    In elk geval heel veel plezier maar weer!!
    Dikke kus!

  • 27 Maart 2014 - 08:58

    Bianca:

    Super leuk dat je even tijd had om op kraamvisite te komen.
    Nu weer heel veel plezier met deze reis. Geniet ervan !!!

  • 27 Maart 2014 - 09:32

    Nel:

    Ik had niet anders verwacht van je moeder, die verwent iedereen. Me too!!!Mirthe en Erik, ik wens jullie weer heel veel plezier en een super goede reis. Ik kijk ernaar uit om jullie verslag weer te lezen. Ik hoef niet te zeggen "geniet ervan", doen jullie toch wel. Xxx

  • 27 Maart 2014 - 09:39

    Moniek:

    Hey Mirthe,

    Fijn om weer even een update te krijgen. Doe ook een beetje voorzichtig he?! Fijne vlucht morgen en geniet van al het moois dat de aankomende maanden gaat komen. xx

  • 27 Maart 2014 - 09:43

    Hanneke:

    whauw weer een super leuk verslag.... heel veel plezier op het volgende deel!!!!

  • 27 Maart 2014 - 12:40

    Jannie:

    Wat weer een super leuk verslag. Veel plezier op jullie volgende reis, ik kijk al uit naar jullie verslagen.

  • 27 Maart 2014 - 17:46

    Rinske:

    Wat een verhaal! Gelukkig goed afgelopen. Heel veel plezier in de mooie en spannende reis die nog komen gaat. Geniet ervan! Groetjes Rinske

  • 27 Maart 2014 - 21:03

    Leonie:

    Geniet van jullie volgende avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 107743

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: