Bye Bye from Thailand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van me mirthe - WaarBenJij.nu Bye Bye from Thailand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van me mirthe - WaarBenJij.nu

Bye Bye from Thailand!

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

19 December 2014 | Thailand, Phuket

Jup, de allerlaatste keer, alhoewel, er komt natuurlijk nog een laatste editie van the untold stories, de anekdotes, maar dan is het echt helemaal voorbij! Tuurlijk hebben we (of eigenlijk ik) al wel wat traantjes gelaten, omdat we het zo enorm naar ons zin hebben gehad en daar nu een einde aan komt, maar we krijgen er een superweerzien met familie en vrienden voor terug, een mooi land met 4 seizoenen, oerhollandse maaltijden en een huis met een eigen kamer, eigen bed, eigen kledingkast en snelle wifi verbinding (Erik).

De laatste paar dagen, na ons onverwachtste vroege vertrek uit de Filippijnen hebben we doorgebracht op Phuket. Phuket is een groot eiland, met meerdere bekende toeristische plaatsen, zo heb je de oude stad, Patong beach (shop en uitgaansplek) en Kata/Karon beach. Ook zijn er veel eilanden in de buurt, waaronder dus Koh Phi Phi, waar ik al eens eerder over verteld heb.

Wij zijn begonnen in Phuket town, de oude stad, waarvandaan we een dagtochtje deden naar Koh Phi Phi. Toen we ons eenmaal goed verdiept hadden in het eiland bleek alles namelijk erg prijzig te zijn qua slapen etc, maar omdat we het wel graag gezien wilden hebben, leek een dagtocht de beste optie. Schijnbaar denken meer mensen dat, want we stonden met honderden te wachten op onze boot. Gelukkig werden al die mensen weer onderverdeeld in verschillende boten en houden Aziaten niet erg van zon, waardoor wij redelijk relaxt vooraan in de zon konden zitten, met slechts een paar anderen! We bezochten “The Beach”, van de film met Leonardo Di Caprio, erg mooi, als je de honderden, of duizenden mensen weg denkt… Natuurlijk wilden we wel een selfie met zoiets moois (zie de foto’s van ons met alle mensen :P) De rest van de tocht gingen we nog snorkelen, bekeken we piratengrotten en voeren we langs een apeneiland, om uiteindelijk te eindigen op een strandje waar we konden relaxen. Een leuke dag, heel erg mooi als je al die mensen wegdenkt, we hebben het gezien en daar is dan ook wel alles mee gezegd!

Na Phuket town (waar we een paar dagen zijn geweest, want we hadden een fijn hostel), gingen we voor 1 dagje naar Patong Beach voor het uitgebreide shopwerk. We hadden al besloten om een aantal spullen achter te laten, dus er was ruimte genoeg over om flink in te slaan!! Daarnaast deden we een drankje in een van de vele bars en genoten we van de vele vreemde mensen die op dit soort plekken afkomt…

Toen was het tijd voor het betere strandwerk, 8 hele dagen op het strand doorbrengen bij Karon beach. Helaas hielp het weer niet altijd even goed mee in dit plan, maar toch hebben we al met al nog wel wat dagen kunnen genieten van de zon op de witte stranden hier. Op de bewolkte dagen hebben we gewandeld, bijgeslapen, op het balkon gehangen, de 7/11 leeggekocht (de goedkope supermarkt), veel potjes gekaart en gewoon heerlijk gerelaxt.

Vandaag was onze laatste dag hier, over een paar uur gaan we naar het vliegveld, dan vliegen we van Phuket naar Bangkok en van daar naar Helsinki. Daar aangekomen overnachten we op het vliegveld, om dan de volgende dag (in de kou, oh oh!!!!) de stad te bezoeken. ’s Avonds vliegen we naar Amsterdam en dan zit het grote avontuur er officieel op…

Maar zoals ik zei, ergens de komende week volgt er nog een allerlaatste verhaal, een speciale afsluiter met de anekdotes; the untold stories. Voor nu willen we jullie allemaal bedanken voor het meeleven met onze reis, dat heeft het namelijk stukken leuker gemaakt! Bedankt voor het lezen, voor alle reacties via sms, whatsapp, facebook, de site, e-mail, etc. etc.

Wij hebben onze droom meer dan waargemaakt, 2014 was een jaar dat we nooit zullen vergeten!
We wensen jullie fijne feestdagen en hopelijk wordt 2015 net zo’n mooi jaar voor jullie, als het afgelopen jaar voor ons was!

Xx Erik & Mirthe

• 19 December 2014 - 19:23

Astrid:

Het laatste verslag voordat jullie thuis komen is ook weer leuk om te lezen maar ik ben blij dat jullie vanaf zondag alles zelf kunnen vertellen.

Goede reis en tot zondag!!
    Nog een knuffel voor onderweg xxx

• 19 December 2014 - 23:29

Dagmar:

Fijn dat jullie nog hebben kunnen genieten de laatste weken!
    Ik ben alleen maar blij dat jullie fijn over 2 dagen weer terug zijn. Heel veel plezier nog in Helsinki en tot zondag!!

Xx rik, dagmar en bobje barry aka daniel daniel ;)

• 20 December 2014 - 16:34

Jannie Broekert:

Een hele goede thuisreis.
    Wat hebben jullie een fantastische reis gehad, TOP.
    Doe de lange onderbroeken maar vast aan.
    Groetjes Jannie

• 21 December 2014 - 19:55

Karin:

Wilde even jullie laatste verslag lezen en kwam vervolgens tot de ontdekking dat jullie vandaag weer thuis gekomen zijn. Het is nu ook wel goed geweest, hoor.
    Mirthe, in de tijd dat jullie weg zijn geweest heb ik notabene TWEE kleinkinderen gekregen, meisje Jael op 10 april en jochie Oscar (zusje van Rosa) op 30 november.
    Jullie hebben een fantastisch mooi jaar gehad. Dat was wel duidelijk bij het lezen van jullie reisverslagen en het zien van de vele foto's. Ik heb er echt van genoten.
    Het zal best vreemd zijn de draad weer op te pakken.
    Ik wens jullie fijne feestdagen met jullie familie en wens jullie succes met het vinden van een leuke job.
    Groetjes, Karin