Voorbereiden op een Wereldreis! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van me mirthe - WaarBenJij.nu Voorbereiden op een Wereldreis! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van me mirthe - WaarBenJij.nu

Voorbereiden op een Wereldreis!

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg me

28 April 2013 | Nederland, Deventer


Ja, daar ben ik weer!

In 2009 was mijn eerste verre reis; naar Zuid-Afrika. 3 maanden lang stagelopen in een bijzonder land, met enorm mooie natuur en cultuur, gevolgd door een uitgebreide vakantie met de familie. Erg gaaf!!! Er heerste toen de Mexicaanse griep, overal ter wereld werd ervoor gewaarschuwd, mensen werden op vliegvelden uitgebreid gecheckt en ook mijn moeder werd nog apart verhoord op het vliegveld, net voordat ze aankwam. Goede maatregelen dus allemaal, maar niemand had door dat ik op de terugweg een ander agressief virus mee naar huis nam...

Het reisvirus!

Ik ging aan het werk als fysiotherapeut, volgde de opleiding sportmassage en besloot om te gaan sparen voor een 2e reis.
In 2011 ging ik 4 maanden naar Midden-Amerika; Panama, Costa Rica, Nicaragua, Guatemala en Belize. Spaans leren, vrijwilligerswerk doen, mijn duikbrevet halen en met name ervaren hoe het is om in mijn eentje rond te reizen. Ook weer enorm gaaf!!!

Toen ik terugkwam in Nederland gaf ik mezelf een half jaar de tijd om te bepalen of ik nog een keer wilde reizen, of dat ik gewoon nog even moest wennen aan mijn werkende leven. Na een half jaar bleek ik nog steeds besmet te zijn met mijn oude reisvirus, oftewel ik begon weer allemaal plannen te maken.

Nu ben ik ondertussen 2 jaar verder sinds mijn laatste reis, met daarin een periode waar mijn plannen dagelijks veranderde, ik heb de meest wilde ideeën gehad en alles wat ik hoorde of bedacht werd toegevoegd aan mijn lange lijst van bestemmingen en activiteiten.
Totdat ik iemand tegenkwam: Erik...
Ik had nooit bedacht/verwacht dat ik al die plannen niet zou gaan doen. Geen rangercursus in Afrika, geen weeskinderen helpen in Tibet, geen carnaval vieren in Rio en de reunie in Costa Rica moest ook nog even worden uitgesteld.

Aangezien jullie mijn reisblog lezen, betekent dit dat ik dus wel een reis ga maken. Het virus heb ik, maar ik ben ietsje realistischer geworden, heb me beter beseft dat er voor al deze wilde plannen ook geld moet zijn om dit te kunnen doen en het allerleukste aan de verandering van mijn plannen is, dat ik een groot gedeelte van de reis samen met Erik zal gaan maken! Oftewel, de plannen zijn iets realistischer en zo ontzettend, ontzettend, ontzettend gaaf; én ik heb er zo zin in, dat ik met jullie vast de voorbereiding wil delen...

Ik ga een WERELDREIS maken!

Ik heb nog niets geboekt, maar dit is globaal zoals het nu op de planning staat; in januari ga ik naar Ecuador en de Galapagos eilanden (de nummer 3 van mijn topbestemmingen na Egypte en Costa Rica), om de natuur te bekijken, voor het ophalen van mijn Spaans en een paar weken vrijwilligerswerk te doen als fysiotherapeut. Daarna ga ik door naar Seattle, in de Verenigde Staten, waar Erik werkt, om dan uiteindelijk met hem samen door Azië te gaan backpacken. Data staan nog niet vast en kunnen nog veranderen, het enige wat wel vast staat is dat ik in januari weg wil én wegga op deze Wereldreis!

Ik hoop dan ook dat jullie mijn blogs weer gaan volgen en net als bij de vorige 2 reizen veel berichtjes achterlaten, want ik besef me wel dat ik, hoewel ik erg mooie vooruitzichten heb, ik een lange tijd wegga en jullie dan allemaal ontzettend ga missen!!!

Ik hoop dat jullie me weer gaan volgen. Tot de volgende update!

xx Mirthe

  • 28 April 2013 - 15:15

    Tineke:

    Zo ! .lees net je komende reizen.Gaaf hoor ,geef je groot gelijk. Geniet van alles.
    Groetje Kolkjes

  • 28 April 2013 - 15:24

    Sandra:

    Hoi Nichie,

    Wat een ontzettend gaaf idee! Een wereldreis,super hoor! Ik hoop dat je een hoop leuke en mooie dingen gaat doen en zien. Geniet van de voorbereidingen en ga er voor!
    Groetjes Sandra en Luuk.

  • 28 April 2013 - 15:26

    Leonie:

    Tuurlijk ga ik je weer volgen.
    Al hoewel ik wordt daar best een beetje jaloers van!!
    Heel veel succes met de voorbereiding en we zien elkaar snel op Texel.
    Groetjes Leonie

  • 28 April 2013 - 18:55

    Nathalie:

    Ha nichie,
    Super leuk zeg. We gaan je verhalen en foto's zeker bij houden.
    Tot snel op texel.

  • 28 April 2013 - 20:02

    Esther En De Mannen:

    Zooo fantastisch!!! Wow, wat een prachtige plannen. Echt zooo tof,heel goed!
    Wij gaan je weer volgen, want we willen graag weten welke mooie avonturen je deze keer gaat beleven. En hoe fantastisch om ze dan met Erik te gaan beleven.
    Veel pret bij de voorbereiding!
    Groet uit Zaltbommel

  • 28 April 2013 - 21:24

    Bianca:

    Hé nichie, wat super gaaf weer! En uiteraard ga ik je weer volgen. Tot snel op Texel.

  • 28 April 2013 - 23:17

    Hanneke:

    Hallo Mirthe,

    Natuurlijk ga ik je weer volgen.....ik kan bijna niet wachten tot je vertrekt!!!!

    Hihihihiiiih , natuurlijk ivm de leuke verslagen he...

    Groetjes Buurvrouw

  • 01 Mei 2013 - 16:02

    Dagmar:

    Hey zussie (eens wat anders dan nichie ;)),

    Gaaf hoor! Vind het echt heel cool dat je dat gaat doen allemaal! Misschien komen Rik en ik jullie nog wel een keer opzoeken, want ik ga je natuurlijk wel weer erg missen...snik snik...

    xx Dagmar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

me

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 107714

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 21 December 2014

Wereldreis

09 Mei 2011 - 01 September 2011

Een nieuw avontuur...

02 April 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: